NIVEA Krem od ponad 100 lat troszczy się o polskie rodziny, pielęgnując nie tylko skórę, ale również ciepłe wspomnienia. Zapach, kolor i widok kremu NIVEA kojarzy się z bliskością i bezpieczeństwem, przywołuje na myśl wspomnienie mamy czule nakładającej kosmetyk na skórę. Teraz ten kultowy krem w plastikowym niebiesko-białym pudełeczku ponownie będzie dostępny pod polską nazwą NIVEA Krem, aby podkreślić emocjonalny związek z polskimi rodzinami.
NIVEA Krem łączy pokolenia – jest uniwersalny i niezmienny od wielu lat. Korzystały z niego nasze babcie, mamy i z pewnością będą korzystały z niego także nasze dzieci. Jest to produkt głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji, ponadczasowy, przekazywany – podobnie jak tradycje i wartości rodzinne – z pokolenia na pokolenie. Powrót NIVEA Creme do swojej polskiej nazwy NIVEA Krem to powrót do ciepłych wspomnień z dzieciństwa i pięknych chwil spędzonych w rodzinnym gronie. Dlaczego wspomnienia i relacje międzypokoleniowe są tak istotne? Czy Polacy w dzisiejszych czasach pielęgnują więzi rodzinne? Co łączy pokolenia? Odpowiedź na te pytania znajdziemy wśród wyników badania opinii zrealizowanego na zlecenie marki NIVEA1.
Dla niemal każdego Polaka kontakt z rodziną i relacje międzypokoleniowe są ważnym aspektem życia (97%). Dobre stosunki z rodziną najbardziej doceniają kobiety, osoby starsze oraz te, których większość rodziny mieszka w innej miejscowości. Polacy są blisko związani ze swoimi rodzinami. Większość z nas pragnie zachować ciągłość relacji, przekazywać tradycję i pomagać sobie nawzajem. Kontakty z rodziną kształtują charakter, są wyrazem szacunku. Dużą rolę w kształtowaniu relacji rodzinnych ma również wychowanie. Osoby, dla których ten kontakt nie jest ważny, tłumaczą to trudną sytuacją rodzinną.
Łączące nas więzi rodzinne pielęgnujemy przede wszystkim poprzez kontakty bezpośrednie: spotkania okolicznościowe (92%) lub spotkania bez okazji (86%), ale również poprzez przekazywanie rodzinnych wartości i tradycji (83%), kultywowanie wspomnień (79%), czy regularne rozmowy telefoniczne (78%). Osoby młode, należące do pokolenia Y, częściej preferują kontakt pośredni za pomocą Internetu, ale uwielbiają także wspólne posiłki, zakupy i rozrywki.
Najbliższe relacje łączą nas z dziećmi, co wynika zapewne ze wspólnego mieszkania (60% respondentów spotyka się codziennie). Nieco rzadziej spotykamy się z rodzicami (46%).
Z dziadkami oraz rodzeństwem kontaktujemy się ze znacznie mniejszą częstotliwością (codzienne spotkania deklaruje odpowiednio 22% i 17% respondentów). Większość Polaków (77%) chciałoby poświęcać więcej czasu na utrzymywanie kontaktu z rodziną, przy czym to pokolenie X chciałoby tego najbardziej, a pokolenie Y – najmniej.
Wspomnienia z dzieciństwa wzbudzają w większości z nas pozytywne emocje i uczucia. Przede wszystkim jest to poczucie bezpieczeństwa (73%), radość, euforia (72%), spokój (65%) oraz zadowolenie z siebie (62%). Połowa badanych myśli o dzieciństwie z tęsknotą. Najchętniej Polacy powróciliby myślami do rodzinnych wycieczek, urlopów, spotkań, świąt Bożego Narodzenia oraz narodzin dziecka. Mile wspominamy także zwykłe codzienne sytuacje, takie jak czytanie bajek przez rodziców, zabawa z rodzeństwem, szycie ubranek dla lalek z prababcią, jazda traktorem, smak masła robionego przez babcię. W badaniu nie zabrakło również wspomnień poruszających, np. ostatnie spotkanie ze zmarłą bliską osobą, wyzdrowienie po ciężkiej chorobie, czy ujrzenie zniszczonej ojczyzny po powrocie z wojny.
– W relacjach międzypokoleniowych istnieją wieloletnie, nierozerwalne więzi w postaci obrazów, które wynosimy ze swoich ciepłych rodzinnych domów. Te obrazy, to beztroskie zabawy, bliskość rodziców, bezpieczne domowe ciepło oraz wartości i tradycje przenoszone na kolejne pokolenia. Pielęgnowanie tych więzi wynika z tęsknoty do doświadczania opieki, troski, radości. Jest to związane z bezwarunkową miłością, którą bezpośrednio odczuwamy w trakcie spotkań rodzinnych, kontaktów oraz stałego wsparcia, którego rodzice udzielają dzieciom, a te dzieci dzisiaj dojrzale i odpowiedzialnie przekazują swojemu potomstwu – wyjaśnia psycholog Tomasz Kozłowski. – Dlatego, pomimo różnic pokoleniowych oraz tak bardzo odmiennych sposobów życia i komunikowania się ze światem, wciąż wszyscy czujemy nieodpartą potrzebę poświęcania czasu na spotkania z rodziną i bliskimi.
Dbajmy zatem o nasze relacje i budujmy ciepłe, rodzinne wspomnienia, których doskonałym symbolem i nośnikiem jest małe niebieskie pudełeczko NIVEA Krem.