|
Gdy sprzęt audio jest włączony, z wewnętrznej obudowy wnęk kół wysuwa się spojler dźwiękowy, rozdzielający we wnętrzu pojazdu muzykę, w sposób zapewniający jej najwyższą jakość.
Kolejnym elementem systemu infotainment Audi prologue Avant są dwa tablety Audi - kolejny stopień rozwoju tabletu znanego z nowego Audi Q7. Montuje się je w oparciach przednich siedzeń – dzięki technice OLED są bardzo cienkie i lekko zakrzywione. Tablety można wymontować i korzystać z nich także poza pojazdem.
Już podczas wsiadania do Audi prologue Avant, kierowca i pasażerowie czują komfort klasy premium. „Odźwiernym” jest inteligentne oprogramowanie, rozpoznające tożsamość na podstawie naszego smartfona i ustawiające siedzenia oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System podsuwa propozycje dotyczące muzyki i planowania trasy, uzależnione od preferencji właściciela. Aparaty komórkowe można umieścić w dwóch szczelinach systemów Easy Slot System, zintegrowanych z konsolą tunelu środkowego. Tutaj są one podłączane do pokładowego systemu infotainment i ładowane indukcyjnie.
Autentyczne: materiały i kolory
Kolory i materiały w Audi prologue Avant podkreślają wrażenie komfortu i sportowej elegancji. Górna tablica rozdzielcza ma kolor niebieski Lifestyle, a tablica dolna, siedzenia i wykładzina – elegancki, brązowy kolor Sarder.
Elementy z aluminium podkreślają wyrazistość wnętrza. Z aluminium wykonano również ramiona kierownicy, ramy wyświetlacza kierowcy, wstawki w drzwiach oraz okucia i boki siedzeń. Przy wraparound, drzwiach, i przy konsoli tunelu środkowego, kontrastują one gustownie z osłonami z porowatego jesionowego forniru.
Wiele powierzchni np. foteli, tablicy rozdzielczej i konsoli tunelu środkowego, obito skórą Unikat, która sprawia wrażenie wyjątkowo naturalnej. Szeroki pas z tkaniny Alcantara przebiega po bokach - od nakładek w drzwiach przez podłokietniki aż do bagażnika. Kunsztowna perforacja środkowych części siedzeń przypomina kratownicę osłony chłodnicy Singleframe.
Rozwiązania techniczne zbliżone do seryjnych
Napęd hybrydowy zastosowany w Audi prologue Avant jest prawie identyczny jak napęd w Audi Q7 etron quattro, który na rynku pojawi się latem 2015. Jednostka 3.0 TDI w Audi prologue Avant ma moc 260 kW (353 KM), a mocny silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, wytwarza dodatkową moc do 100 kW. Moc systemowa wynosi łącznie 335 kW (445 KM), a systemowy moment obrotowy – 750 Nm. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi siły napędowe do stałego napędu na cztery koła quattro, zapewniającego doskonałe właściwości jezdne w każdej sytuacji drogowej.
Pojazd studyjny od 0 do 100 km/h przyspieszał w 6,6 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC stosowanych dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, Audi prologue Avant na 100 km potrzebuje jedynie 1,6 litra paliwa i emituje zaledwie 43 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Umieszczony z tyłu akumulator litowo-jonowy magazynujący 14,1 kWh energii, zapewnia temu pojazdowi, poruszającemu się w trybie jazdy czysto elektrycznej, zasięg 54 km.
Dzięki bezprzewodowemu ładowaniu AWC (Audi wireless charging), rozwijanemu przez Audi z myślą o stosowaniu w samochodach produkcji seryjnej, akumulator można ładować także indukcyjnie. W AWC energia przepływa bezprzewodowo z położonej na asfalcie, lub w nim zatopionej płyty, podłączonej do sieci elektrycznej. W płycie znajduje się cewka główna i przetwornik prądu zmiennego. Gdy cewka jest aktywna, wytwarza zmienne pole magnetyczne. Zgodnie z aktualnym stanem wiedzy technicznej, Audi wykorzystuje moc 3,6 kW, podobną do tej płynącej w gniazdku o maksymalnym natężeniu ładowania 16 amperów.
Połączenie komfortu i sportowego ducha: podwozie
Podwozie Audi prologue Avant wykonano z zastosowaniem całego szeregu najnowszych, seryjnych rozwiązań technicznych. Adaptacyjne, sportowe zawieszenie adaptive air suspension sport, oferuje szeroki zakres tłumienia nierówności, począwszy od miękkiego, delikatnego toczenia, aż po sztywne, sportowe prowadzenie. Zawieszenie osi przedniej i tylnej to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. 20-calowe tarcze hamulcowe wykonano z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym.
Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, pozwala rozwiązać odwieczny konflikt między dynamiką jazdy, a stabilnością. System ten łączy dynamiczne wspomaganie ze zmiennym przełożeniem działające na przednią oś z dodatkowym wspomaganiem kół tylnych, gdzie napęd elektryczny porusza dwa drążki kierownicze.
Podczas jazdy z małymi i średnimi prędkościami, tylne koła skręcają nawet o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich. Znacznie zwiększa to zwinność pojazdu i zmniejsza średnicę łuku zawracania. Przy większej prędkości, Audi prologue Avant wykonuje manewr omijania w sposób spokojny i niezależny, ponieważ koła tylnej osi skręcają tu w razie potrzeby w tym samym kierunku co koła przednie.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|