|
Opcjonalnie klienci mogą zakupić również inne systemy wsparcia. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist sprawia, że gdy inny pojazd znajduje się w tzw. martwym punkcie lub gdy zbliża się z dużą prędkością do tyłu naszego Audi, w obudowie lusterka bocznego zapala się żółta dioda. Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist wykorzystuje kamery wideo rozpoznające linie rozgraniczające poszczególne pasy ruchu. Dzięki jego ingerencjom w pracę układu kierowniczego, samochód wraca na obrany tor jazdy, jeśli bez włączenia kierunkowskazu zbytnio zbliży się do linii. Działająca w oparciu o obrazy rejestrowane przez kamerę wideo funkcja rozpoznawania znaków drogowych, za pomocą grafik na wyświetlaczu systemu informacji kierowcy FIS wskazuje znaki ograniczenia prędkości oraz – co jest nowością – zakazu wyprzedzania.
Nawigacja MMI Navigation plus to najwyższy stopień rozbudowy systemów infotainment, w który może być wyposażone nowe Audi Q3. Idealnym uzupełnieniem nawigacji MMI Navigation plus jest dający dostęp do interenetu system Audi connect z telefonem pokładowym. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje aparaty komórkowe i tablety. Kierowca z kolei, może korzystać w pojeździe z dopasowanych specjalnie do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Obejmują one m. in. radio internetowe Audi music stream, informacje o ruchu drogowym online oraz nawigację z dostępem do zdjęć i map Google Earth czy Google Street View.
Nowe Audi Q3 produkowane w hiszpańskich zakładach Martorell pod Barceloną, pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2015.
4,8 sekundy od 0 do 100 km/h: Audi RS Q3
Wraz z Audi Q3 odświeżono także Audi RS Q3. Ten kompaktowy, wyczynowy SUV jest teraz jeszcze bardziej drapieżny i jeszcze bardziej dynamiczny. Jego pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra generuje obecnie moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 450 Nm. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6. Wyposażony w ten silnik topowy model Audi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Układ wydechowy RS z ruchomą klapą nadaje charakterystycznemu dźwiękowi pięciocylindrowego silnika jeszcze więcej głębi.
Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przekazującą moc za pomocą nowego, hydraulicznego sprzęgła płytkowego piątej generacji do systemu napędu na cztery koła quattro, została zestrojona na nowo. Dzięki temu, przełączanie biegów odbywa się jeszcze szybciej. Biegi niższe mają krótkie, sportowe przełożenia, a bieg siódmy ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa.
Dowodem zaawansowanej myśli technicznej znajdującej swe zastosowanie w Audi RS Q3 jest także jego podwozie. Seryjnie pojazd wyposażono w 19-calowe felgi, a koła 20-calowe dostępne są w opcji. Duże tarcze hamulcowe kół przednich, utrzymane w stylistyce Wave, są o kilogram lżejsze od wcześniejszych. Obejmują je ośmiotłoczkowe zaciski. Na życzenie, montowane seryjnie podwozie sportowe RS dostępne jest także z adaptacyjnymi amortyzatorami. Układ kierowniczy zestrojono na sportowy sposób. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia seryjnego.
Wiele detali stylistycznych podkreśla wyjątkowy status tego dynamicznego samochodu. Największą uwagę w wyglądzie zewnętrznym Audi RS Q3 przykuwają wyraźnie zarysowane zderzaki. We wnętrzu dominuje czerń. Sportowe fotele opcjonalnie mogą być obite skórą Feinnappa ze stebnowaniem w kształcie rombów. Wskazówki zegarów w tablicy rozdzielczej są czerwone, a tarcze – szare. System informacji kierowcy posiada specjalne menu RS z laptimerem do pomiaru średniej prędkości przejazdu oraz wskaźnik temperatury oleju i ciśnienia ładowania.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|