|
Consumer Goods Forum, prezesi firm ogłosili cztery zobowiązania mające pomóc konsumentom w prowadzeniu zdrowego stylu życia.
Jedną z obietnic koncernów jest zaprzestanie reklamowania dzieciom poniżej 12 roku życia produktów, które nie spełniają naukowo opracowanych kryteriów żywieniowych lub nie są dostosowane do ogólnokrajowych i międzynarodowych wytycznych żywieniowych. Zobowiązanie to będzie wprowadzone w życie najpóźniej do 2018 roku.
Producenci podjęli już kroki w tej sprawie. Na przykład w Stanach Zjednoczonych w 2006 roku stworzona została samoregulacja - Children’s Food and Beverage Advertising Initiatuve, obejmująca wytyczne, dotyczące reklam jedzenia i picia dla dzieci. 18 firm, w tym największe korporacje dobrowolnie dołączyły do programu.
Członkowie Consumer Goods Forum zobowiązali się również do wprowadzenia spójnego oznakowania produktów i ujednolicenia informacji dla konsumentów do 2018 roku. Spójne znakowanie produktów na różnych rynkach to kwestia wrażliwa i problematyczna. Do tej pory jest jedynie częściowo wykorzystywane przez różne rynki, a nierzadko krytykowane.
W 2013 r. w Wielkiej Brytanii wielu producentów żywności doszło do porozumienia dotyczącego oznaczania produktów na froncie opakowań, porozumienie nie zostało jednak podpisane m.in. przez Kellog, Mondelez International i Unilever.
Natomiast w Stanach Zjednoczonych producenci żywności opracowali system znakowania produktów Facts Up Front. Został on jednak mocno skrytykowany przez środowisko, dlatego też poproszono administrację Baracka Obamy o jego uregulowanie.
W lutym rząd Obamy opracował plan aktualizacji tabeli właściwości odżywczych umieszczanej na opakowaniach produktów spożywczych sprzedawanych na terenie USA. Jak podaje Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration), będą one zawierać informacje o ilości cukrów dodanych i zaktualizowane dane odnośnie zalecanej porcji produktu.
Prezes Nestlé Paul Bulcke przyznał, że branża spożywcza była pod presją i musiała rozpocząć działania: To nie jest ten sam biznes, co kiedyś. Presja jest coraz większa ze wszystkich stron – powiedział na corocznym szczycie CGF w Paryżu. - Musimy pokazać, że jesteśmy odpowiedzialni i umiemy odpowiadać na potrzeby konsumentów, lepiej niż kiedykolwiek.
Link do artykułu: http://www.just-food.com/news/food-groups-set-out-industry-wide-health-pledges_id127092.aspx
|