|
Nowoczesne opony zimowe wyglądają równie atrakcyjnie jak letnie. Świetnie pasują do wymyślnych linii nadwozi nowoczesnych samochodów. Nie jest również konieczne zakładanie „zimówek” na stalowe obręcze z plastikowymi kołpakami. Teraz kierowcy mogą cieszyć się z jazdy na oponach zimowych założonych na felgi aluminiowe.
Mit 6: Opony zimowe nie zachowują się najlepiej przy dużych prędkościach.
Prawda jest następująca: Nowoczesne opony zimowe zapewniają wysokie osiągi niezbędne do jazdy z dużą prędkością. Grupa Goodyear w Polsce oferuje opony zimowe nadające się do jazdy z prędkością do 270 km/h. Nawet przy tak zawrotnej prędkości „zimówki” Grupy Goodyear pozwalają na jazdę z maksymalną precyzją prowadzenia. Ich bieżnik został zaprojektowany tak, aby obniżyć zużycie paliwa i poziom hałasu. W ostatnich latach prędkości, jakie można osiągnąć na oponach zimowych znacznie się zwiększyły. Indeks prędkości umieszczony jest na bocznej ścianie opony, w postaci kodu literowego. Przykład: litera Q oznacza, że opona może być stosowana do maksymalnej prędkości 160 km/h, H wskazuje na maksymalną prędkość 210 km/h, T jest oznaczeniem opon nadających się do jazdy do prędkości 190 km/h, V gwarantuje bezpieczeństwo do 240 km/h, a W – do 270 km/h.
Mit 7: Samochody sportowo-użytkowe oraz z napędem 4x4 nie muszą posiadać opon zimowych.
Prawda jest następująca: Właśnie ciężkie SUV-y powinny być wyposażone w „zimówki”. Ze względu na większą wagę i wymiary nowoczesnych samochodów 4x4 i SUV (samochody sportowo-użytkowe), Grupa Goodyear w Polsce szczególnie zaleca wyposażenie tych aut w opony zimowe, zapewniające lepszą przyczepność oraz większą precyzję jazdy na śliskich lub pokrytych lodem nawierzchniach. Napęd na cztery koła nie pomoże na śniegu czy lodzie, jeśli samochód ma ogumienie letnie.
Mit 8: Nie ważne, w jaki sposób i w jakiej kolejności zamontuję swoje „zimówki”.
Prawda jest następująca: Zakładanie opon zimowych powinno odbywać się według specjalnych zasad. Jeśli konieczna jest wymiana ogumienia zimowego, zaleca się wymianę wszystkich czterech opon, co zagwarantuje takie samo zachowanie i reakcję wszystkich założonych opon. Zaleca się również, aby wszystkie cztery zamontowane opony były tego samego typu i miały tę samą konstrukcję. Używanie różnych typów opon zimowych może spowodować nieoczekiwane zachowanie pojazdu.
„Zimówki” powinny być regularnie obracane, dzięki czemu będą się równomiernie zużywać; nie powinno się również przekładać opon zimowych z jednego samochodu do drugiego. W przypadku napędu na obie osie, opony z głębszym bieżnikiem powinny być zamontowane na osi tylnej.
|