|
Jak wskazują eksperci Expandera, doskonałym wyjściem dla nich może się okazać możliwość obsługi rachunku za pomocą telefonu. Dzięki niej mogą zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze. Przelewy telefoniczne są także kilkukrotnie tańsze niż te, zlecane w placówkach banków.
Aktualnie mamy wiele możliwości zlecania przelewów, które nie wymagają naszej fizycznej obecności w oddziale bankowym. Najpopularniejszym, a w dodatku szybkim i tanim sposobem, jest zrealizowanie go za pośrednictwem internetowego systemu transakcyjnego naszego banku. Wiele osób jednak, zwłaszcza starszych, nie korzysta z e-bankowości, obawiając się o bezpieczeństwo czy kłopotów z samodzielną obsługą konta. Z tego powodu, by skorzystać z usług bankowych każdorazowo udają się do jego placówki. Oprócz poświęconego czasu, tracą w ten sposób również pieniądze. Złożenie dyspozycji wykonania przelewu w oddziale może bowiem kosztować nawet 10 zł.
Jak twierdzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander, nawet nie korzystając z Internetu można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i fundusze. - W większości banków wykonanie usług można bowiem zlecić przez telefon. Zaletą telefonicznych dyspozycji jest nie tylko to, że nie wymagają fizycznej obecności w banku. Zwykle są one również znacznie tańsze niż te składane w placówce – twierdzi ekspert. Jak się okazuje, zlecając przelew za pośrednictwem pracownika bankowej infolinii, możemy zapłacić połowę sumy, którą byśmy zapłacili za tą samą usługę w oddziale banku. Składając dyspozycję telefonicznie w serwisie automatycznym lub poprzez sms opłata wyniesie jeszcze mniej i może być zbliżona do kosztu nadania przelewu internetowego.
Należy jednak pamiętać, że w większości przypadków w serwisie automatycznym czy za pośrednictwem SMS-a można zlecać tylko przelewy wcześniej zdefiniowane. - W systemie musi być zapisany numer konta odbiorcy, jego imię i nazwisko bądź nazwa. Zlecając przelew można zmieniać jedynie jego kwotę lub tytuł. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by poprosić konsultanta infolinii, o zdefiniowanie dla nas przelewów, które co pewien czas wykonujemy. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli nadawać go samodzielnie – tłumaczy Jarosław Sadowski, Expander.
Warto też dodać, że zlecenie przelewu za pośrednictwem infolinii może być przydatne nie tylko osobom korzystającym z tradycyjnej bankowości. Użytkownicy komputera i Internetu również docenią korzyści płynące z obsługi telefonicznej, szczególnie w sytuacji, w której nie ma możliwości podłączenia się do sieci. Dużo łatwiej jest bowiem skorzystać z telefonu niż szukać placówki banku czy kawiarenki internetowej.
|