|
Jego benzynowy silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny osiągają łączną moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi poniżej 6,4 litra na 100 km. Limuzyna poruszając się wyłącznie przy pomocy napędu elektrycznego może rozpędzić się do 100 km/h, a przy stałej prędkości 60 km/h pokonuje bez emisji substancji szkodliwych odległość około trzech kilometrów.
Statek flagowy Audi będzie teraz dostępny jako wysokoefektywna równoległa hybryda. Silnik 2.0 TFSI, częściowo zmodyfikowany, osiąga 155 kW (211 KM) mocy i moment obrotowy 350 Nm, dostępny między 1.500 a 4.200 obr./min. Jednostka spalinowa współpracuje z silnikiem elektrycznym, który rozwija moc 40 kW (54 KM) i moment obrotowy 210 Nm.
Silnik synchroniczny z magnesami stałymi zajmuje miejsce hydrokinetycznego przetwornika momentu obrotowego przed zmodyfikowaną 8-biegową przekładnią tiptronic. Sprzęgło wielopłytkowe pracujące w kąpieli olejowej łączy lub rozłącza silnik elektryczny i TFSI. Sprzęgło w każdej sytuacji pracuje miękko i z wysoką precyzją. Komfortowo i szybko przełączająca przekładnia hybrydowa przekazuje siły na przednie koła. Jej szeroki rozstaw przełożeń przyczynia się do wysokiej efektywności Audi A8 hybrid.
Krótkotrwała moc łączna obu silników 180 kW (245 KM) i łączny moment obrotowy 480 Nm zapewniają doskonałą dynamikę. Audi A8 przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
W cyklu EU spala mniej, niż 6,4 litra benzyny na 100 km, emisja CO2 utrzymuje się poniżej 148 gramów na kilometr (wszystkie dane są tymczasowe).
Audi A8 hybrid może poruszać się czysto elektrycznie z prędkością do 100 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h jego zasięg na prądzie wynosi trzy kilometry. Kierowca ma do wyboru trzy programy. Program EV preferuje napęd elektryczny, program D w efektywny sposób steruje dwoma silnikami. W trybie S zmiana przełożeń skrzyni tiptronic jest przystosowana do sportowego stylu jazdy. Hybrydowa limuzyna posiada pięć trybów pracy: tylko z TFSI, tylko z silnikiem elektrycznym lub w trybie hybrydowym. Ponadto może odzyskiwać energię i wspomagać silnik spalinowy silnikiem elektrycznym przy gwałtownym przyspieszaniu (Boost). Na dwóch wskaźnikach kierowca otrzymuje szczegółowe informacje o aktualnym trybie pracy.
Litowo-jonowy akumulator ważący 36,7 kilogramów umieszczony jest w zabezpieczonej przed uderzeniami strefie w bagażniku. Dostarcza 1,3 kWh energii nominalnej i ma moc do 40 kW. Zależnie od potrzeby jest chłodzony powietrzem – przez dmuchawę z kabiny pasażerskiej lub własnym obiegiem chłodzącym połączonym z automatyczną klimatyzacją. Temperatura akumulatora utrzymywana jest zatem w takim zakresie, w jakim możliwe jest pełne wykorzystanie jego potencjału. Silnik elektryczny i kompaktowy układ elektroniki mocy, służący jako regulator między silnikiem a akumulatorem, są chłodzone cieczą.
Audi A8 hybrid można rozpoznać po szczegółach nie rzucających się zbyt mocno w oczy. Dziesięć ramion obręczy kół ze stopu metali lekkich – seryjnie 18-calowych, opcjonalnie 19-calowych – przypomina łopatki turbiny. Nadwozie zdobią napisy Hybrid, jako ekskluzywny lakier można wybrać srebrny Arktis. Lakiery metaliczne, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, diodowe reflektory i system nagłośnieniowy Bose należą do wyposażenia seryjnego.
Audi A8 hybrid będzie jedną z najlżejszych limuzyn w swojej klasie, między innymi dzięki kompetencji marki w dziedzinie ultralekkich konstrukcji. Jego nadwozie oparte jest na strukturze ASF (Audi Space Frame) i wykonane w całości z aluminium. Słupki B wykonano z utwardzanej w formie, ultrawytrzymałej stali. Nadwozie waży tylko 231 kilogramów, czyli o około 40 procent mniej, niż porównywalna konstrukcja stalowa.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|