W poszukiwaniu odpowiedzi na zmieniające się potrzeby podróżujących projektanci najnowszych obiektów postawili na oryginalność, design i technologię. Ten sam kierunek obrali także twórcy pierwszego inteligentnego hotelu PURO, który powstaje we Wrocławiu.
W projektowaniu hoteli zaczęła się właśnie największa od ponad pięćdziesięciu lat rewolucja. Lekki powiew zmian miał miejsce na początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy to właściciele i projektanci hoteli zrozumieli, że design może być wyróżnikiem i ważnym elementem wizerunkowym, jednak nie były to znaczące przemiany. Nadal powstawały dość tradycyjne obiekty, które bardziej wyróżniał określony styl wnętrz niż sposób funkcjonowania. Przełom w projektowaniu hoteli nastąpił dopiero na przestrzeni ostatnich kilku lat. Postęp technologiczny, poszukiwania oryginalnego stylu i nowej oferty, odpowiadającej na rosnące potrzeby gości, doprowadziły branżę hotelarską oraz twórców takich pionierskich projektów jak PURO Hotel do wyjątkowego mariażu designerskiej awangardy z najnowocześniejszymi technologiami. Hotele z pokojami wyglądającymi jak nowoczesna kabina jachtowa, przeszklone łazienki zlokalizowane na zewnętrznej ścianie budynku, czy wystrój jak w galerii sztuki współczesnej, to dla podróżnych coraz częstsza turystyczna ciekawostka, a dla branży trend wyznaczający kierunki zmian.
Twórcy PURO, pierwszego na polskim rynku inteligentnego hotelu, niestandardowymi rozwiązaniami zaskoczą gości już od wejścia. W PURO klasyczną recepcję zastąpiono elektronicznym stanowiskiem, przy którym każdy gość osobiście i bez problemu zamelduje się i odbierze klucz do pokoju. Chociaż wśród obsługi hotelowej znajdzie się tradycyjny consierge, to podróżni będą mogli skorzystać także z porad wirtualnego „PURO consierge” i sprawdzić np. kinowy repertuar, uzyskać informacje o miejscach, które warto zobaczyć, czy porównać ofertę kulinarną pobliskich restauracji.
Recepcja, a właściwie jej brak to tylko początek niestandardowych rozwiązań zastosowanych w PURO. Tradycyjne hotelowe lobby zostało zaprojektowane jako komfortowa przestrzeń nie tylko do wypoczynku, ale przede wszystkim do pracy. Tu w miłej i przyjaznej atmosferze, goście będą mogli spotykać się z partnerami biznesowymi, sprawdzić pocztę e-mail’ową lub przeczytać gazetę w oczekiwaniu na transfer na lotnisko.
Jednak największe zmiany czekają na gości w pokojach hotelowych. Centralny panel dotykowy umożliwia ustawienie budzenia, sterowanie klimatyzacją, regulację barwy i natężenia oświetlenia ledowego oraz pozwala, za pomocą jednego kliknięcia, wymeldować się z hotelu. Ponadto takie udogodnienia jak bezpłatny dostęp do bezprzewodowego szerokopasmowego Internetu, darmowe rozmowy międzynarodowe, a także możliwość podłączenia sprzętu elektronicznego (laptopa, mp3 czy iPhone’a) do 46 calowego telewizora za pośrednictwem specjalnej konsoli, tworzą nową jakość w ofercie usług hotelowych.
Wizjonerzy nowego hotelarstwa, a wśród nich także ci polscy z PURO Hotel nie poprzestają na szerokim zastosowaniu najnowszych technologii. W wielu nowych obiektach przemianom poddano nawet tak stałe elementy jak wielkość pokojów (standardowo około trzy i pół na siedem metrów). Przestrzeń udostępniana gościom jest teraz zwykle płytsza ale szersza co pozwala nie tylko na lepsze zaprojektowanie obiektu ale stwarza także nowe możliwości aranżacyjne. Tak też stało się w PURO Hotel, którego projektanci podeszli rewolucyjnie również do wnętrza pokoju hotelowego. Planując każdy metr przestrzeni postawili na funkcjonalność, ale nie zapomnieli o design’ie. Oszklona łazienka, która wtapia się w przestrzeń pokoju, podświetlane szklane elementy, mebel będący połączeniem szafy i biurka, nowoczesne fotele, czy wyjątkowa kolorystyka, którą można zmieniać sterując światłem ledowym, to tylko część wyjątkowej oferty tego obiektu.
Według Rune Askevolda, Dyrektora zarządzającego Puro Hotels Sp. z o.o. - „Nowa rzeczywistość hotelowa to często przemieszczający się i wymagający goście. Zwykle zapracowani i zmęczeni, poszukujący przyjaznego miejsca do wypoczynku i pracy. Oczekują dobrego standardu i dostępu do wykorzystywanych na co dzień, w pracy lub dla rozrywki, elektronicznych udogodnień. Oferta sieci inteligentnych hoteli PURO, którą tworzymy jest potwierdzeniem kierunku zmian w hotelarstwie ale przede wszystkim jest odpowiedzią na rosnące potrzeby współczesnych gości hotelowych.” Hotelarski świat dostrzegł potrzebę specjalizacji i poszukuje odpowiedzi na zmieniające się wymagania podróżujących. Pokoje na godziny, by odpocząć w przerwie między lotami, wnętrza zaprojektowane dla alergików, czy hotele dla osób o wzroście koszykarzy to tylko część nowej oferty branży hotelarskiej, która z pewnością będzie się nadal rozwijać.