|
Elegancka, modna biżuteria i dodatki, czarujące kryształowe figurki, olśniewające prezenty na każdą okazję – teraz pojawiły się przy jednej z najbardziej popularnych krakowskich ulic – ulicy Floriańskiej. Światowy lider w produkcji szlifowanego kryształu – Swarovski – otworzył swój pierwszy sklep firmowy w Polsce. Ten wyjątkowy wieczór poprowadziła Małgorzata Kożuchowska.
W letni wieczór, 23 czerwca w Krakowie, odbyło się uroczyste otwarcie najnowszego butiku Swarovskiego. Butik zlokalizowany jest przy jednej z głównych ulic w mieście – ulicy Floriańskiej.
Wyjątkowe spotkanie inaugurujące działalność sklepu, poprowadziła Małgorzata Kożuchowska. Aktorka pojawiła się na spotkaniu w pięknej kreacji przyozdobionej olśniewającą biżuterią Swarovskiego; naszyjnikiem i pierścionkiem z najnowszej, jesienno-zimowej, kolekcji Swarovskiego – Nature Reloaded. Wieczór uświetniła obecność niecodziennych gości. Na spotkaniu nie zabrakło przedstawicieli lokalnych władz; Kancelarię Prezydenta Miasta reprezentowała Dyrektor Kancelarii - Anna Frankiewicz. Na spotkaniu pojawili się również przedstawiciele świata sztuki, biznesu, właściciele eleganckich krakowskich restauracji oraz hoteli, a także gwiazdy. Beata Sadowska i Agnieszka Popielewicz nie kryły swego zachwytu biżuterią Swarovskiego. Obie miały na sobie eleganckie, kryształowe dodatki.
Goście zostali zaproszeni do świata Swarovskiegp przez Małgorzatę Kożuchowską oraz Ewę Sereczynską, Country Manager Poland Consumer Goods, która opowiedziała o szerokiej ofercie dostępnej w butiku, a także o planach marki w Polsce. „Jesteśmy ogromnie dumni, otwierając nasz największy sklep firmowy w Krakowie. Wierzymy, że idealna lokalizacja oraz popularność, jaką marka cieszy się na polskim rynku wpłynie na jeszcze większe zainteresowanie konsumentów oraz dalszy jest rozwój. Widzimy ogromny potencjał dla utrzymania dobrej passy marki Swarovski w Polsce, otwarcie butiku Swarovskiego w Krakowie to początek naszych inwestycji. Już wkrótce powstaną kolejne sklepy; w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Szczecinie. Mamy w planach kilka innych, niezwykle ciekawych projektów”. – mówi Ewa Sereczynska.
Klimat tego zachwycającego wieczoru dopełnił pokaz mody, podczas którego przybyli goście mogli podziwiać czarujące kryształowe dodatki z najnowszej, jesienno-zimowej, kolekcji Swarovskiego – Nature Reloaded, zaprezentowanej przez cztery piękne modelki.
W 1895 r., Daniel Swarovski I, czeski wynalazca i wizjoner, sprowadził się do miejscowości Wattens w austriackim Tyrolu, wraz ze świeżo przez siebie wynalezioną maszyną do wycinania i szlifowania szklanych kryształów zdobniczych. Taki był początek historii, która zrewolucjonizowała świat mody i dzięki której Swarovski został liderem światowej produkcji precyzyjnie szlifowanych kryształów, dla potrzeb mody, jubilerstwa, a później także oświetlenia, architektury i wystroju wnętrz. Obecnie firma, która wciąż mieści się w Wattens, ma zasięg globalny i pozostaje w posiadaniu rodziny. Jest zarządzana przez czwarte i piąte pokolenie spadkobierców założyciela. Zatrudnia 22 tysiące pracowników, ma przedstawicielstwa w 120 krajach, a jej obrót w 2008 r. wyniósł 2,52 mld euro. Firma posiada dwa działy – jeden produkuje i sprzedaje przedsiębiorstwom kryształy luzem, a drugi tworzy skończone produkty, w oparciu o własne wzornictwo. Wyroby kryształowe Swarovskiego, znane pod swoimi nazwami firmowymi, CRYSTALLIZED™ – Swarovski Elements w dziedzinie mody i STRASS® Swarovski® Crystal w dziedzinie architektury i oświetlenia, zdobyły pozycję nieodłącznego komponentu międzynarodowego wzornictwa.
Wykazując się tak charakterystyczną dla firmy kreatywnością, Swarovski zaprojektował własne linie dodatków, ozdób jubilerskich i akcesoriów wystroju wnętrz, które są sprzedawane w przeszło 1150 sklepach i salonach we wszystkich głównych stolicach mody. Natomiast unikalna kolekcja dodatków Daniel Swarovski jest wizytówką firmy w świecie haute couture. Rzesza miłośników kryształów Swarovskiego obejmuje na całym świecie niemal 400 tysięcy osób, kolekcjonujących słynne kryształowe figurki. W 1995 r. otwarto w Wattens muzeum multimedialne Crystal Worlds (Światy Kryształu), mające ukazywać niezwykłego ducha innowacji i inspiracji Swarovskiego, jak i możliwości, jakie oferuje kryształ, materiał o nieograniczonym potencjale twórczym. Od chwili otwarcia muzeum odwiedziło ponad 7 milionów gości. Do korporacji Swarovski należą także cztery marki producenckie: Tyrolit® – narzędzia szlifierskie, Swareflex – drogowe światła odblaskowe, Optik – precyzyjne instrumenty optyczne.
|