|
Symbol przekreślonego kłosa jest umieszczany na 15 smakach czekolad, 19 rodzajach karmelków oraz na Rajskim Mleczku.
Problem celiakii dotyczy ok. 380 000 osób w Polsce. Oznacza to, że niemal jeden procent społeczeństwa stale przebywa na diecie bezglutenowej. Z myślą o tej grupie konsumentów, marka Goplana zdecydowała o wprowadzeniu symbolu przekreślonego kłosa, oznaczającego produkt bez glutenu, na opakowania wybranych słodyczy.
„Liczne telefony do firmy z pytaniem o zawartość glutenu w składzie słodyczy oraz internetowe dyskusje, m.in. na forum Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, uświadomiły nam, jak ważną rolę w codziennym życiu tych ludzi odgrywa właściwie oznaczony produkt. – tłumaczy Romana Ratkowska, Category Brand Manager marki Goplana – Naszym celem było ułatwienie tej grupie konsumentów odszukanie odpowiedniego dla siebie artykułu. Mamy nadzieję, że produkty z bezglutenowej oferty zaspokoją oczekiwania osób, których problem dotyczy i od tej chwili będą cieszyli się smakiem słodyczy marki Goplana.”
W portfolio firmy znajduje się obecnie liczna grupa produktów, które nie zawierają glutenu. Należą do nich czekolady, Krówki, karmelki oraz Rajskie Mleczko.
Wśród piętnastu czekolad dostępne są zarówno tabliczki mleczne (m.in. Biała, Biało-Czarna, Alpejska Mleczna), nadziewane (m.in. Truskawkowa, Likierowo-Truflowa, Tofii), jak i gorzkie z nadzieniem o smaku marcepanowym, karmelowym oraz kawowym.
Goplana proponuje również kilkanaście rodzajów karmelków bez zawartości glutenu. Oprócz tradycyjnych Krówek czy Kukułek, osoby z celiakią mogą spróbować dropsów miętowych lub miksu pięciu smaków oraz karmelków twardych (m.in. Minties, ICE Minties).
Bezglutenową ofertę marki Goplana uzupełnia Rajskie Mleczko - puszysta pianka o smaku waniliowym, oblana prawdziwą, mleczną czekoladą.
Warto podkreślić, że umieszczenie symbolu przekreślonego kłosa na opakowaniach produktów spożywczych zostało poparte stosownymi badaniami potwierdzających brak zawartości glutenu w produkcie. Goplana, postępując zgodnie z treścią Rozporządzenia Komisji (WE) nr 41/2009 z dnia 20 stycznia 2009 r., dotyczącego składu i etykietowania środków spożywczych odpowiednich dla osób nietolerujących glutenu, przeprowadziła stosowne badania na obecność tego składnika. Wyniki analiz jednoznacznie potwierdziły brak zawartości glutenu w oferowanych przez markę produktach.
„Dodanie informacji o braku zawartości glutenu wymagało od nas uporządkowania asortymentu na danych liniach produkcyjnych. Z taśmy przeznaczonej dla wyrobów bezglutenowych usunęliśmy inne słodycze, które zawierały ten składnik, np. ciastka czy chrupki. – dodaje Mariola Brocka, Kierownik Działu Rozwoju Technologicznego, Jutrzenka Colian – Produkty, które obecnie znakujemy jako bezglutenowe, nie mają glutenu w swoim składzie (surowce są wolne od tego składnika). Powstają na liniach produkcyjnych, na których nie ma artykułów zawierających gluten”.
|