Dziewięć miesięcy przed wprowadzeniem na rynek Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, prezentuje pierwsze oficjalne zdjęcia modelu Panamera w jego ostatecznej formie. Stylistyka, profil i sylwetka jednoznacznie świadczą o tym, że to czterodrzwiowe auto jest nowym członkiem rodziny Porsche. Zaprojektowana jako czterodrzwiowy samochód sportowy Panamera w typowy dla Porsche sposób łączy w sobie wiele talentów: sportową dynamikę jazdy, przestronne, uniwersalne wnętrze i komfort godny prawdziwego samochodu Gran Turismo. Panamera jest czwartą serią produkowaną przez Porsche obok sportowych 911-tek, Boxstera i Caymana oraz sportowego samochodu terenowego Cayenne.
Stylistom udało się stworzyć całkiem nowy i niepowtarzalny model, a mimo to pod względem formy nierozerwalnie związany z typową stylistyką Porsche. Już same proporcje wyróżniają Panamerę z jej segmentu rynkowego: z szerokością 1,931 milimetrów jest szersza niż jakikolwiek porównywalny samochód czterodrzwiowy, natomiast wysokość 1,418 milimetrów jest mniejsza, niż w innych autach tego typu. Niepowtarzalną sylwetkę GT uzyskano dzięki długości 4,970 milimetrów i sportowym, krótkim zwisom. Design i detale w pełni wyrażają filozofię stylistyczną Porsche udoskonalaną przez dziesięciolecia w serii 911 i z sukcesem przeniesioną na Boxstera, Caymana i Cayenne.
Ze swoim językiem formy Panamera może być śmiało zaliczana do nowego segmentu samochodów. Synteza typowych cech auta sportowego nawiązujących do sylwetki coupé oraz niepowtarzalnej interpretacji kształtów limuzyny, a także zalet jakie niesie ze sobą zmienna koncepcja wnętrza tworzy wyjątkowy obraz nowoczesnego samochodu. Panamera ma mocno zaznaczone wloty powietrza zamiast osłony chłodnicy. Szerokie nadkola i optycznie wydłużona przednia pokrywa tworzą stylistykę znaną z przedniej partii 911-tek i cenioną przez klientów Porsche już od 45 lat: wyraźnie wysunięte błotniki jako zakończenie płaskiej maski.
Profil pokrywy silnika w kształcie litery V oraz zwężająca się ku dołowi tylna szyba przenoszą charakterystyczne cechy samochodu sportowego do nowej, niezależnej klasy Panamera. Szerokie, muskularne „ramiona” nad tylnymi kołami, dynamiczny zarys linii dachu nawiązującej do coupé oraz widoczne zakończenia rur wydechowych zdradzają przynależność do rodziny Porsche.
Elegancki łuk dachu rozpościera się nad przestronnym wnętrzem. Tak jak wszystkie modele Porsche, także Panamera jest w pełni ukierunkowana na potrzeby kierowcy. Dzięki nowej koncepcji wnętrza i jego sportowej architekturze można jednak doświadczyć uczucia „bycia pilotem” na wszystkich czterech miejscach siedzących. Na przednich fotelach i obu wyprofilowanych pojedynczych siedzeniach z tyłu pasażerowie znajdą doskonałe pod względem ergonomicznym warunki. Bagażnik pomieści bagaż wszystkich pasażerów. Składane oparcia tylnych siedzeń pozwalają na indywidualne dostosowanie wnętrza do potrzeb. Pokrywa coupé w sportowej tylnej części nadwozia łączy wysoką wartość użytkową ze stylistyczną elegancją.
Porsche stworzyło dla Panamery typowe dla tej marki, doskonałe i nowoczesne jednostki napędowe. Pod maską pracują silniki typu „V” z sześcioma lub ośmioma cylindrami, dysponujące mocą od 300 do 500 KM. Część z nich ma turbodoładowanie. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa są one oszczędne, a jednocześnie mocne. Siły przekazywane są przez manualną skrzynię sześciobiegową lub siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową Porsche – PDK.
Panamera posiada sportowy napęd na tylną oś. W najmocniejszym wariancie zastosowano napęd na wszystkie koła, dostępny dla innych wersji jako opcja. Porsche przygotowuje także wyjątkowo oszczędny model Panamera z napędem hybrydowym. Więcej szczegółów dotyczących silników, przekładni, osiągów jezdnych, cen oraz wyposażenia przedstawionych zostanie wiosną przyszłego roku.
Nowa seria Porsche – Panamera – będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej zakładu w Lipsku. Powstaje tam hala o powierzchni 22.000 metrów kwadratowych i odpowiednie centrum logistyczne. Silniki Panamery będą produkowane w macierzystym zakładzie Porsche w Zuffenhausen, natomiast zakład Volkswagena w Hanowerze zajmie się dostawą lakierowanych surowych nadwozi. Następnie samochody będą montowane w fabryce w Lipsku. Roczna produkcja przewidziana jest na 20.000 sztuk. W ramach produkcji Panamery Porsche będzie współpracowało przede wszystkim z niemieckimi dostawcami. Panamera jest zatem samochodem „Made in Germany”.
Swoją światową premierę Panamera będzie miała wiosną 2009 roku, pierwsze egzemplarze pojawią się w handlu na całym świecie późnym latem 2009 roku.