Teraz Volkswagen rozszerza spektrum tej serii o Passata CC. Jego niepowtarzalna karoseria, wnętrze ze sportowymi fotelami także w drugim rzędzie, doskonałe systemy napędowe oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, rodem z klasy wyższej, tworzą samochód dotychczas niespotykany w segmencie Passata. Passat CC jest przy tym jednocześnie elegancką limuzyną i dynamicznym coupé. Koncepcja i stylistyka tego Volkswagena wytyczają nowe standardy z dala od głównych trendów w motoryzacji.
W momencie wejścia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 118 kW /160 KM i 220 kW / 300 KM, turbodiesel natomiast 103 kW / 140 KM i spełnia już teraz wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Passat CC TDI z tym silnikiem spala tylko 5,8 litra oleju napędowego i rozwija prędkość 213 km/h. Passat CC TSI, zużywający 7,6 litra benzyny i osiągający prędkość maksymalną 222 km/h, należy do najoszczędniejszych samochodów z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Prędkość Passata CC V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h; jego średnie spalanie wynosi tylko 10,1 litra. Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będącą również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG.
Równie innowacyjne, jak układy napędowe, są systemy wspierające kierowcę Passata CC. Po raz pierwszy w Volkswagenie zastosowany został system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu „Lane Assist” oraz nowe „adaptacyjne zawieszenie DCC”. Kolejną nowoczesną technologią jest system parkowania „Park Assist” oraz „automatyczna regulacja odległości ACC” z układem skracającym drogę hamowania „Front Assist”.
Całkowitą nowością jest także od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości i 1.120 milimetrów szerokości i zajmuje cały przód aż do słupków B. Poprzeczka dachu nad przednią szybą jest w tym przypadku utrzymana w czarnym kolorze. Elektryczny „panoramiczny podnoszony dach” można unieść w górę o 40 milimetrów.
Wśród nowoczesnych rozwiązań są rzeczy pozornie bez wielkiego znaczenia, które jednak podczas eksploatacji szybko ujawniają swoje zalety. Jednym z nich jest wyjątkowa prowadnica bocznych szyb w pozbawionych ram drzwiach, zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w Passacie CC jest aktywna klimatyzacja siedzeń, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny - Phaetona. Także sterowanie automatyczną klimatyzacją („Climatronic”) jest nowością oferowaną przez Passata CC. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji. Nowy wygląd i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak w Phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki instrumentów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.