|
„Wystąpienie poważnej katastrofy jak chociażby ta mająca miejsce w Katowicach, skłania nas do refleksji czy gdyby było więcej psów ratowniczych udałoby się uratować więcej osób? Prawdopodobnie tak, ale niestety jest jedno podstawowe ograniczenie - dwuletnie przygotowanie przewodnika i jego psa to koszt ok. 20 tys. zł. Wiele organizacji, w tym także nasza nie jest w stanie w tym czasie wyszkolić więcej niż jednego, dwa psy”. – powiedział Jerzy Szlędak, prezes Grupy Ratownictwa Specjalistycznego OSP Łódź.
Dlatego Fundacja na rzecz Osób Niewidomych Labrador Pies Przewodnik, Fundacja Przyjaźni Ludzi i Zwierząt CZE-NE-KA, Grupa Ratownictwa Specjalistycznego OSP Łódź zdając sobie sprawę z tego, że wspólnie mogą zrobić więcej dla osób najbardziej potrzebujących postanowili zainicjować ogólnopolski program „Pomóżmy razem”.
W akcję włączyła się także marka Velvet. „Odkąd biszkoptowy piesek labrador stał się ikoną marki Velvet zdaliśmy sobie sprawę, że nasz „ambasador” jest przedstawicielem wyjątkowej rasy, która dzięki swoim cechom charakteru bardzo chętnie i w różnych, często skrajnych sytuacjach niesie pomoc najbardziej potrzebującym. Skłoniło nas to do odpowiedzi na apel Fundacji, które na co dzień wraz ze swoimi czworonożnymi podopiecznymi angażują się w działania wspierające te osoby.” – powiedział Piotr Nagalski – Marketing Manager Kimberly-Clark.
Specjalnie na potrzeby programu został uruchomiony serwis internetowy www.pomozmyrazem.pl, w którym znajdują się wiadomości na temat przedstawicieli rasy labrador i ich zaangażowania w pomoc najbardziej potrzebującym. Osoby zainteresowane będą mogły także znaleźć tam szczegółowe informacje na temat zaangażowanych do programu Fundacji i podejmowanych przez nie działań.
W ramach akcji „Pomóżmy razem” marka Velvet w lipcu przekazała zaangażowanym w program Fundacjom po dwa szczeniaki biszkoptowego labradora oraz finansowanie utrzymania i szkoleń psów.
Hasło akcji „Pomóżmy razem” oznacza, że każdy może przyczynić się do wsparcia instytucji szkolących psy dla osób potrzebujących. Wystarczy, od września podczas zakupów wybierać produkty higieniczne marki Velvet oznaczone granatowym symbolem akcji – na którym widnieje pies rasy labrador.
|