|
Zastosowano w nim technologię umożliwiającą rozpoznawanie przeszkód również w czasie deszczu oraz w nocy.
System jak na razie wciąż jest w fazie rozwoju. Do produkcji ma wejść w 2008 roku. W projekcie zastosowano specjalnie zaprojektowaną kamerę stereowizyjną (posiadającą dwa obiektywy), jak również obwód przetwarzania obrazu, co pozwala na wcześniejsze dostrzeżenie przechodniów, rowerów, pojazdów itp. W razie zagrożenia kolizją, zostaje uruchomiony automatyczny system bezpieczeństwa, który steruje hamulcami. Wynalazek Fuji jako pierwsze urządzenie tego typu nie korzysta z radaru, lecz wyłącznie z kamery stereowizyjnej.
Za pomocą specjalnej technologii wykrywania konturu oraz wzoru potencjalnej przeszkody, możliwe jest stwierdzenie, czy dany obiekt jest przechodniem, czy nie.
„Technicznie jest możliwe pełne wyeliminowanie kolizji z wykorzystaniem automatycznych hamulców”, mówi jeden z inżynierów Fuji Heavy Industries. „Obawiamy się jednak, że kierowcy mogą zanadto polegać na systemie, gdyby działał wyjątkowo sprawnie.”
Co więcej, nowa technologia ADA działa również w trakcie ruszania, gdy kierowca wrzuci niewłaściwy bieg i skieruje pojazd w ścianę lub inną przeszkodę.
autor: / źódło: / opracowanie:
4Press
|