|
Zajęcia, podczas których dziecko uczy się grać na instrumencie muzycznym, pomagają przezwyciężyć trudności w czytaniu i pisaniu, uspokajają nadpobudliwe dzieci, a pobudzają te ze skłonnościami autystycznymi. Grając na instrumentach dzieci poznają tajniki rytmu, tempa, dynamiki, rozwijają swój słuch i wrażliwość artystyczną. Ćwiczenia, takie jak śpiewanie piosenek, słuchanie muzyki, gra na instrumentach, ćwiczenia poczucia rytmu czy zabawy muzyczno-ruchowe poprawiają koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Dodatkowo zajęcia w grupie sprzyjają integracji oraz usprawniają komunikację między dziećmi.
- Nauka gry na pianie czy keyboardzie przez przedszkolaki jest istotna również przez pryzmat zbliżającej się nauki w szkole - dodaje Magdalena Wiśniowska. - Dzieci uczą się odpowiedzialności, sumienności oraz powoli przyzwyczajają się do nowych obowiązków. Przy tym lekcja muzyki wprowadza je w świat lekcji szkolnych, trwających przecież znacznie dłużej.
Muzyka pomaga również przedszkolakom z problemami. Dzięki niej można wpływać na system nerwowy małego człowieka i modyfikować jego zachowania. Podczas zajęć z wykorzystaniem muzyki uwalniane są negatywne emocje i napięcia. Granie na instrumentach pozwala zrelaksować się, poprawia psychofizyczną kondycję dziecka, przez co nastawienie do świata zmienia się na bardziej optymistyczne. Zajęcia z udziałem muzyki usprawniają w dziecku funkcje percepcyjno-motoryczne, wspomagają proces leczenia oraz rehabilitację.
|