|
uzyskanych podczas przeprowadzonych przez IIHS testów 10 kabrioletów średniej wielkości. Były to pierwsze tego typu testy w historii IIHS.
Aby uzyskać taką ocenę, pojazd musi uzyskać ocenę „dobrą” we wszystkich trzech testach zderzeniowych przeprowadzanych przez Instytut: zderzenie czołowe z przesunięciem, boczne i tylne (ocena siedzeń pod kątem odgięciowych urazów kręgosłupa szyjnego). Wymagana jest też obecność systemu elektronicznej kontroli stabilności ESC (ang. Electronic Stability Control) w standardowym wyposażeniu. W przypadku kabrioletów IIHS wprowadziło też dodatkowy wymóg – pojazdy, które chcą ubiegać się o wyróżnienie Top Safety Pick, muszą być wyposażone w pałąk zabezpieczający na wypadek dachowania. W Volvo C70 zastosowano zabezpieczenie przeciwdziałające skutkom kapotażu w postaci pałąków, które są elementem układu ROPS (ang. Roll-over Protection System).
„Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, oferowany przez nowe C70, to wynik ciągłego rozwoju, bazującego na kompleksowych badaniach rzeczywistego ruchu drogowego” – powiedziała Ingrid Skogsmo, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa w Volvo Cars - „Otrzymanie potwierdzenia wysokiego poziomu bezpieczeństwa stanowi dla nas dużą motywację. Będziemy dalej pracować zgodnie z główną zasadą, która nam przyświeca: samochody są kierowane przez ludzi, którzy w razie wypadku powinni mieć zagwarantowaną najlepszą możliwą ochronę” – dodała.
|