|
Coraz większą popularnością cieszą się urządzenia, które jeszcze niedawno nie były powszechne w polskich gospodarstwach – zmywarki do naczyń, zamrażarki oraz suszarki.
Candy Polska skutecznie podąża za potrzebami rynku i wykorzystuje wzrost popytu. Szczególnie dobrze sprzedawały się zmywarki do naczyń. W marcu Candy zwiększyła sprzedaż tych urządzeń o 75,3%. Zaowocowało to także wzrostem udziałów w tym sektorze rynku do 5,8%. W tym samym okresie ubiegłego roku wynik ten wynosił 5,1%. W marcu firma zwiększyła także sprzedaż suszarek (wzrost o 40,0%) oraz zamrażarek (wzrost o 39,2%).
W skali całego rynku w marcu 2007 r. sprzedaż zmywarek w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego wzrosła o 53,9%. Jeszcze lepszy wynik odnotowany został w przypadku suszarek, których sprzedaż w porównaniu z marcem 2006 r. zwiększyła się o 78,8%. Znaczną popularnością w ubiegłym miesiącu cieszyły się także zamrażarki. Sprzedano ich łącznie 11 591 sztuk, co wiąże się ze wzrostem sprzedaży o 54,1% w porównaniu do roku ubiegłego.
W Polsce coraz większą popularnością cieszyć się będą zmywarki do naczyń oraz inny sprzęt AGD, który do tej pory nie znajdował wielu nabywców – komentuje Jan Okoń, Dyrektor generalny Candy Polska. Dodaje również – Producenci rozpoczną rywalizację w nowych sektorach, do tej pory nie przynoszących dużych zysków. Można spodziewać się zatem, że na rynku pojawi się więcej nowych modeli zamrażarek, suszarek i zmywarek do naczyń. Producenci będę się starali pozyskać klientów już nie tylko ceną, lecz także jakością oraz atrakcyjnym designem.
|