Pragnienie wizualnej doskonałości, którego ikoną w cywilizacji zachodniej stała się lalka Barbie, jest jak wirus zaszczepiany przez środki masowego przekazu. W erze popkultury płaski brzuch to kwestia ważniejsza niż wojna z terroryzmem. Dobre ciało jest zapisem rozmów z mieszkankami kilku stref geograficznych. Opowiada historie kobiet z Rzymu, Kabulu, San Francisco, Los Angeles, Bombaju, Portoryko, Nairobi, Nowego Jorku.
I choć pojęcie piękna bywa różne, wszystkie rozmówczynie Ensler, deklarują, że ciało jest wszystkim, co mają. Wiele z nich bezskutecznie próbuje osiągnąć ideał. Inne potrafiły zaprzestać walki i odkryć, że ciało kocha się za to, że jest. Gdyż, jak mówi Ensler, ciało to nasz dom. Dobre ciało wystawiane na Broadway’u stało się kolejnym sukcesem scenicznym Eve Ensler.
Eve Ensler (ur. 1953) jest uznaną w świecie dramatopisarką, autorką takich sztuk scenicznych jak: Lemonade, Necessary Targets, Monologi waginy (W.A.B., 2003). Światowy rozgłos przyniosły jej przetłumaczone na 35 języków Monologi waginy, za którą w 1997 została nagrodzoną prestiżową Obie Award. Jest założycielką V-Day, światowego ruchu działającego na rzecz walki z przemocą wobec kobiet i dzieci. W Polsce spektakl na podstawie Monologów w reżyserii Aldony Figury wystawił Teatr Wybrzeże w Gdańsku.