|
Podejście sektorowe, zastosowane w publikacji, zapewnia czytelnikom i czytelniczkom równościowe spojrzenie na kluczowe zagadnienia dla funkcjonowania społeczeństwa: gospodarkę, rządzenie, pracę, edukację, zdrowie, ubóstwo, prawa człowieka, naukę, środki masowego przekazu, ochronę środowiska oraz politykę obronną.
Poszczególne rozdziały podręcznika porządkują wiedzę na temat polityki równości płci. W odniesieniu do każdego sektora otrzymujemy informacje na temat tego, na czym polega dane zagadnienie, co jest celem polityki równościowej w konkretnym sektorze (np. w środkach masowego przekazu), w jaki sposób możliwe jest mierzenie postępu w realizacji polityki i za pomocą jakich argumentów możemy lobbować za polityką równościową Publikacja wskazuje również na ważne punkty odniesienia dla wszystkich zainteresowanych rozpoczęciem działań na rzecz równości kobiet i mężczyzn.
Podręcznik został wzbogacony o słowniczek podstawowych terminów i pojęć dotyczących polityki równości płci oraz o listę publikacji związanych z tematem równouprawnienia.
Ponadto polska edycja podręcznika została wzbogacona o: Polskie definicje gender mainstreaming – odwołanie do polskiej tradycji translatorskiej, polskie publikacje, materiały i strony internetowe w rozdziale „Literatura”, żeńskie końcówki, a więc język polski wrażliwy na płeć.
Podręcznik ukazuje się w trakcie trwających od 15 stycznia obrad Komitetu ONZ ds. Eliminacji Wszelkich Form Dyskryminacji Kobiet (CEDAW), w czasie których Rząd Polski przedstawił raport z realizacji postanowień Konwencji. Przeznaczony dla polityków i polityczek, instytucji publicznych, samorządów lokalnych, organizacji pozarządowych i wszystkich tych, których decyzje i działania mają wpływ na kształt życia społecznego w Polsce, opublikowany przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) podręcznik może stać się nieocenionym źródłem wiedzy, praktycznych narzędzi i inspiracji dla rzeczywistej realizacji zasady równości płci oraz Eliminacji Wszelkich Form Dyskryminacji Kobiet w naszym kraju.
Polska edycja podręcznika sfinansowana została ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
|