|
City Safety działa przy prędkościach do 30 km/h. Jest zaprogramowany na reakcję jeśli auto z przodu stoi lub porusza się w tym samym co układ kierunku. Na podstawie dystansu pomiędzy autem z przodu a samochodem z wbudowanym systemem, City Safety dokonuje obliczeń 50 razy na sekundę. Daje mu to możliwość określenia jaka siłą jest niezbędna do zapobieżenia wypadkowi. Jeżeli obliczona siła hamowania jest większa niż stosowana przez kierowcę, wówczas system uznaje kolizję za wysoce prawdopodobną. W takim przypadku City Safety pomaga zapobiec kolizji lub ograniczyć jej skutki poprzez automatyczną aktywację hamulców samochodu lub zamknięcie przepustnicy.
Ograniczenia
City Safety ma takie same ograniczenia jak każdy konwencjonalny system radarowy. Działanie jego czujnika może być więc zaburzone przez mgłę, zamglenia, śnieg lub duże opady deszczu. Dlatego też niezbędne jest utrzymywanie przedniej szyby w czystości oraz oczyszczanie jej z lodu i śniegu. Jeśli czujnik zostanie zablokowany, ekran informacyjny samochodu ostrzeże kierowcę, że powinien wyczyścić szybę. System działa równie dobrze za dnia jak i w nocy. ”Trzeba podkreślić, że nie zwalnia on kierowcy z zachowania odpowiedniego marginesu bezpieczeństwa, pozwalającego ustrzec się kolizji. Funkcja automatycznego hamowania jest aktywowana tylko wówczas, gdy system uzna, iż kolizja jest wysoce prawdopodobna. System wkracza do akcji, by ograniczyć konsekwencje kolizji lub – w niektórych przypadkach – całkowicie jej zapobiec” – objaśnia Ingrid Skogsmo.
Systemy zapobiegania zderzeniom
Volvo Cars już wcześniej zaprezentowało systemy aktywnego bezpieczeństwa, których zadaniem jest minimalizacja lub całkowite uniknięcie szkody i obrażeń związanych z kolizjami. Collision Warning and Brake Support ostrzega kierowcę sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi, jeśli dystans od samochodu, znajdującego się z przodu, zmniejsza się na tyle szybko, że prawdopodobne jest zderzenie. W tym samym czasie układ hamulcowy jest przygotowywany do jak najefektywniejszego hamowania w razie nagłych sytuacji. System został wprowadzony w nowym Volvo S80 w połowie 2006 roku.
|