|
odczucie nowego, wypełnionego emocjami języka stylistycznego, zaprezentowanego przez Audi wraz z tym pojazdem.
„Prezentując w Genewie nasz nowy samochód koncepcyjny, nadajemy językowi stylistycznemu Audi prologue nowej, pełnej napiętej dynamiki formy i łączymy ją z koncepcją dużej elastyczności“ – wyjaśnia prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Audi prologue Avant jest progresywne, pełne emocji i wszechstronne. Doskonale wyraża techniczne kompetencje i jakościowe ambicje Audi.”
Audi to symbol sportowego ducha, lekkiej konstrukcji i stałego napędu na cztery koła quattro. Przyszłościowym koncepcjom technicznym koncernu, Audi prologue Avant nadaje treści i formy. Ten duży pięciodrzwiowy samochód z wydłużonym dachem i ekstremalnie płaskimi słupkami D daje wrażenie pełnej siły atletyczności i płynnej elegancji. Jego stylistyka wyraża ścisły związek Audi z napędem quattro.
Także w jego wnętrzu znajdziemy szereg innowacyjnych rozwiązań. Architektura wnętrza tworzy z koncepcją wskaźników i obsługi niespotykaną dotąd całość. Kierowca i pasażerowie są skomunikowani ze sobą cyfrowo. Jednolity front tablicy rozdzielczej składa się z trzech wyświetlaczy dotykowych. W dużym stopniu obsługa pojazdu oraz komunikacja między kierowcą i pasażerami odbywa się za pośrednictwem dwóch wyświetlaczy OLED zbudowanych z diod organicznych (Organic Light Emitting Diodes).
W Audi prologue Avant zamontowano najbardziej wydajną wersję napędu hybrydowego zapożyczonego z Audi Q7 etron quattro. Jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny, generują razem moc systemową 335 kW (455 km) oraz systemowy moment obrotowy 750 Nm. Wyposażony w taki napęd pojazd studyjny, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy. Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, dzięki któremu także tylne koła mogą skręcać pod kątem maksymalnie pięciu stopni, zapewnia dobrą zwrotność i dużą stabilność jazdy.
Audi prologue Avant: koncepcja
„Audi prologue, źródło naszego nowego języka stylistycznego, było wyraźną deklaracją naszej estetyki. Teraz idziemy krok dalej i prezentujemy koncepcję, która w fascynujący sposób łączy estetykę, dynamikę i funkcjonalność“ – tak charakter nowego Audi prologue Avant opisuje Marc Lichte. „Progresywny kształt karoserii wyraża nasze techniczne kompetencje i symbolizuje wartości, które zapewniają naszej marce wyjątkową pozycję: sportowego ducha, wysoką jakość i techniczny postęp.“
Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy pojazd studyjny to Audi – świadczy o tym jego atletyczna budowa, napięte powierzchnie oraz wyraźne krawędzie. Audi prologue Avant nawiązuje do tradycji nadzwyczajnych koncepcji stylistycznych i przestrzennych, np. modelu Avant z 1982 roku, i interpretuje je na nowo. Audi prologue Avant jest nieco większe niż dwudrzwiowe Audi prologue coupé. Ma 5,11 m długości, 1,97 m szerokości, 1,40 m wysokości, a rozstaw osi to 3,04 m. Cztery pojedyncze fotele wewnątrz, czworo drzwi oraz duża pokrywa bagażnika dopełniają całości koncepcji.
Szeroki i płaski przód
Organicznie zintegrowana z bryłą pojazdu, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, zdominowała przód pojazdu. Umieszczono ją niżej i jest ona wyraźnie szersza niż w obecnych modelach seryjnych. Jej poprzeczne użebrowanie ze szczotkowanego aluminium to nowe spojrzenie na styl e-tron. Po bokach są one lekko odgięte do tyłu i rozwidlają się.
Reflektory podkreślają charakter samochodu – lekki, dynamiczny i elegancki – o wyglądzie szerokich, płaskich klinów usytuowano tak, że ich spiczaste narożniki znajdują się nad osłoną chłodnicy. Światła to laserowa technika najwyższej rozdzielczości Matrix Laser - najnowsze, innowacyjne rozwiązanie Audi, otwierające nowe drogi we wzornictwie i w technice. Światło jest tu podzielone na ogromną liczbę malutkich pikseli, co daje prawie nieograniczone możliwości podziału wiązki świetlnej.
Górne i boczne krawędzie wyrazistych wlotów powietrza są zaakcentowane przez dodatkowe linie świetlne. Wraz ze światłami do jazdy w dzień, nadają one Audi prologue Avant nowej sygnatury świetlnej.
Duża płynność: widok z boku
Długa część przednia i kopuła dachu, która szybko opada i przez ekstremalnie płasko ułożone słupki D ciągnie się ku tyłowi: sylwetka pojazdu studyjnego – patrząc na nią z boku - sprawia atletyczne wrażenie. Proporcje są tak wyważone, że w równym stopniu akcentują przednie i tylne koło. To wyraźny sygnał obecności napędu quattro.
Szerokie ramiona pojazdu, jakby rozłożone nad czterema kołami, inspirowane są "blisterami" modelu Audi Ur-quattro lat osiemdziesiątych. Nie są to jednak elementy dodane, lecz płynnie zintegrowane z architekturą pojazdu. Ramiona tworzą dwa delikatne łuki nad kołami. Przednie ramię kontynuuje linię krawędzi maski silnika. Dzięki niemu wydaje się ona być jeszcze dłuższa. Długie drzwi tylne podkreślają luksusowy charakter tego studyjnego samochodu.
Wnęki kół są szerokie i wysunięte mocno na zewnątrz. Na nich osadzono lusterka pomniejszające optycznie blaszane boki. Muskularnie wyglądające koła mają średnicę 22 cali, a opony rozmiar 285/30. Pięć ramion każdej z felg wygląda niczym szprychy o ostrych krawędziach. To kolejny stopień rozwoju współczesnej stylistyki wzorującej się na wyglądzie wirnika.
Każdy detal zawarty na 5,11 m długości Audi prologue Avant, odzwierciedla progresywne piękno techniki Audi. Ciemnoniebieski lakier Fusion w delikatny sposób podkreśla elegancję samochodu. Lusterka boczne to małe rzeźby z aluminium, a w listwach okien umieszczono niewidoczne czujniki sensoryczne służące do otwierania drzwi. Gdy kierowca dotknie podświetlonych powierzchni, napęd elektryczny otwiera pozbawione klamek drzwi.
Okna boczne osadzono w ramie z matowanego i polerowanego aluminium. Lewy tylny błotnik kryje gniazdko umożliwiające podłączenie pojazdu do sieci w celu naładowania akumulatorów, a błotnik prawy – wlew paliwa. Po naciśnięciu odpowiedniego przycisku we wnętrzu, pokrywy otwierają się elektrycznie, chowając się jednocześnie w karoserii.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|