|
Teraz, te małe kompakty z Ingolstadt są jeszcze bardziej atrakcyjne. Na urodzie zyskała zarówno stylistyka zewnętrzna pojazdu, jak i jego wnętrze. Odświeżona paleta detali ozdobnych i lakierów sprawia, że Audi A1 i A1 Sportback prezentują się teraz jeszcze lepiej. Komfort jazdy jest porównywalny z pojazdami klasy średniej, a sztywna karoseria i krótki rozstaw osi gwarantują zwrotność i łatwość manewrów.
Sześć silników – benzynowych i wysokoprężnych – to jednostki nowe lub mocno zmodernizowane. Po raz pierwszy Audi umieściło w swej ofercie dwa zupełnie nowe silniki trzycylindrowe: 1.0 TFSI i 1.4 TDI - efektywne, ale nie ujmujące nic z radości z jazdy. Spalanie wszystkich jednostek napędowych obniżono nawet o dziesięć procent, a ich moc sięga od 66 kW (90 KM) do 141 kW (192 KM). Niezależnie od typu i pojemności silnika, za przenoszenie siły napędowej odpowiedzialna jest siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic.
Elektromechaniczne wsparcie układu kierowniczego w modelu A1 zaprojektowano całkowicie od nowa. Wraz z rosnącą prędkością zmniejsza się jego oddziaływanie. Dodatkowo, sposób jego pracy można zaprogramować za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca, wybierając jeden z kilku trybów, określa także sposób funkcjonowania innych systemów, m.in. regulowanych amortyzatorów. Rozmiar kół sięga aż 18 cali.
Oferta wyposażenia dodatkowego została zrestrukturyzowana. Dzięki nowym liniom wyposażeniowym: design i sport, klient może nadać swojemu Audi A1 jeszcze bardziej indywidualnego charakteru. Dostępne są również inne linie i pakiety. Całkowitą nowością jest pakiet active kit, wyraźnie podkreślający miejski charakter Audi A1.
Ofertę infotainment zorientowano zwłaszcza na potrzeby młodych klientów. Jej ukoronowaniem jest nawigacja MMI Navigation plus i system Audi Connect z telefonem pokładowym. Audi Connect daje możliwość korzystania z usług online oraz z punktu dostępu hotspot (WLAN).
Audi S1 i S1 Sportback o mocy 170 kW (231 KM) ze stałym napędem na cztery koła quattro, reprezentują sportową gałąź rodziny A1. S1 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,8 sekundy, a S1 Sportback w 5,9 sekundy. Podwozie o sportowych właściwościach sprawia, że są one jeszcze bardziej zwrotne, a siłę tych dwóch kompaktów podkreślono przy pomocy zmodyfikowanych spojlerów z przodu i z tyłu oraz czterech końcówek rur układu wydechowego.
Kompleksowo zmodernizowane - nowe Audi A1 i Audi A1 Sportback
Nowe Audi A1 i Audi A1 Sportback zadziwiają sportowym przebiegiem linii. Ich stylistyka jest teraz jeszcze bardziej sportowa, a długość wzrosła o 2 cm - do 3,98 m. Na życzenie, łuk dachu w modelu A1 lub jego kopuła w modelu A1 Sportback, mogą być polakierowane na inny, kontrastowy kolor.
Wnętrze nowego Audi A1 i A1 Sportback jest przestrzenne i wykonane z wysokiej jakości materiałów, a wszystkie instrumenty pokładowe są czytelnie rozmieszczone. Delikatne chromowane listwy ozdobne nadają stylistyce jeszcze bardziej eleganckiego wyglądu. Program pakietów i linii wyposażenia ułożono na nowo. Dzięki nowym liniom design i sport, Audi A1 może otrzymać jeszcze bardziej indywidualny charakter. Ponadto dostępne są: linia Design selection, pakiet sportowy S line oraz liczne możliwości indywidualizacji – od kolorowych nawiewów po folie dekoracyjne na karoserię. Dodatkowe możliwości, w tym po raz pierwszy kompletny pakiet wyposażeniowy, oferuje dział Oryginalnych Akcesoriów Audi. Active kit obejmuje m. in. indywidualne elementy dodatkowe karoserii i różnorodną stylistykę kół.
Audi A1 i A1 Sportback wyposaża się w jeden z sześciu silników do wyboru. Jednostki – cztery TFSI i dwie TDI – mają moc od 66 kW (90 KM) do 141 kW (192 KM). Wszystkie są zupełnie nowe lub znacznie zmodernizowane. W prawie każdym wzrosła moc, a jednocześnie zmniejszyło się zużycie paliwa – aż o dziesięć procent. Dla wszystkich silników, opcjonalnie lub standardowo (w przypadku silnika 1.8 TFSI), dostępna jest siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określić sam, czy ta błyskawicznie przełączająca, dwusprzęgłowa przekładnia ma pracować automatycznie, czy w trybie manualnym.
Na początku listy jednostek napędowych, w które można wyposażyć nowe A1, umieszczono pierwszy w historii czterech pierścieni trzycylindrowy silnik benzynowy. Audi A1 1.0 TFSI (tymczasowe dane) o mocy 70 kW (95 KM) potrzebuje średnio 4,3 l paliwa na 100 km (99 g CO2 na km). Z kolei nowy, trzycylindrowy motor wysokoprężny 1.4 TDI ultra o mocy 66 kW (90 KM), w cyklu NEDC spala 3,4 l oleju napędowego (89 g CO2 na km). To pierwsza w Audi A1 i Audi A1 Sportback jednostka typu ultra. Oba silniki charakteryzują się wysoką wydajnością.
Dzięki nowoczesnemu podwoziu oba samochody mają sportowy charakter i są bardzo zwrotne. Nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy zapewnia kierowcy optymalne wsparcie w każdej sytuacji. Wraz z rosnącą prędkością zmniejsza się stopień wspomagania. Jeszcze więcej sportowych odczuć gwarantuje wersja S line. Nowy jest również system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki niemu, wybierając jeden z trzech trybów: auto, efficiency lub dynamic, kierowca może określić sposób pracy silnika, skrzyni biegów S tronic oraz będących kolejnym nowym elementem opcjonalnym, regulowanych amortyzatorów.
Rozmiar kół sięga od 15 do 18 cali. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC sprawia, że manewry są jeszcze bardziej precyzyjne i stabilniejsze. W obszarach granicznych zakrętu, selektywny rozkład napędu między kołami zmniejsza podsterowność.
Uwieńczeniem palety systemów infotainment jest nawigacja Audi MMI Navigation plus o dużej pojemności pamięci z inteligentnym sterowaniem głosowym. Jej monitor wysuwa się z tablicy rozdzielczej. Idealnym uzupełnieniem nawigacji MMI Navigation plus jest system Audi connect z telefonem pokładowym, umożliwiający dostęp do internetu. Dzięki niemu kierowca może korzystać z usług online, a pasażerowie za pomocą punktu dostępu hotspot (WLAN) mogą łączyć z siecią wszystkie swoje urządzenia przenośne. Ekskluzywnym dopełnieniem palety są wyszukane systemy muzyczne, takie jak np. Bose Surround Sound System.
Cztery metry dynamiki: Audi S1 i S1 Sportback
Audi S1 i Audi S1 Sportback to topowe, sportowe wersje A1. Montowany w nich silnik 2.0 TFSI generuje moc 170 kW (231 KM) i moment obrotowy 370 Nm. Oba modele S przyspieszają dzięki niemu od 0 do 100 km/h w 5,8 lub 5,9 sekundy, a ich prędkość maksymalna to 250 km/h.
Stały napęd quattro przenosi siły napędowe na wszystkie cztery koła. Wszystkie podzespoły są tak zestrojone, by dawały maksymalną radość z jazdy. Zawieszenie jest sztywne, a złożona konstrukcyjnie przednia oś oraz czterowahaczowa oś tylna, gwarantują jeszcze większą dynamikę. Koła mają średnicę 17 cali. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i regulowane amortyzatory to elementy wyposażenia seryjnego. Detale wyglądu zewnętrznego i wnętrza podkreślają wyjątkową pozycję modeli S1 i S1 Sportback w ich segmencie.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|