Sophia Amoruso, charyzmatyczna SZEFOWA, swoje hobby przekształciła w Nasty Gal, najszybciej rozwijającą się firmę w handlu detalicznym w roku 2012 (według Inc. Magazine).
#SZEFOWA kieruje swoim życiem. Dostaje to, czego pragnie, ponieważ się o to stara.
Sophia Amoruso nigdy nie była typowym prezesem, bo w ogóle jest nietypowa. Napisała #SZEFOWĄ dla osób spoza branży modowej, poszukujących drogi do sukcesu, nawet jeśli jest ona diabelsko kręta i ciągle spotyka się na niej malkontentów. Jest to książka głęboko osobista i zarazem uniwersalna. Pełna szczerych stwierdzeń i zdroworozsądkowych obserwacji, zawiera też opowieści o kulisach nagłego sukcesu Nasty Gal. Udowadnia, że sukces wcale nie wiąże się z tym, czy ktoś był lubiany w szkole średniej, ani z tym, gdzie kto studiował (jeśli w ogóle studiował). Sukces pojawia się, jeśli zawierzymy własnemu instynktowi i będziemy kierować się przeczuciami, wiedząc, według jakich zasad trzeba postępować i które z nich można bezkarnie łamać.
Moja filozofia to sprzedawanie rzeczy za wyższą cenę, niż je kupiłam.
Pierwszą rzeczą sprzedaną przez Sophie Amoruso w internecie była kradziona książka. Jako nastolatka Sophia podróżowała autostopem, dopuszczała się drobnych kradzieży i wyszukiwała jedzenie w śmietnikach. Mając 22 lata zrezygnowała z etatu, a że była spłukana i wciąż brakowało jej życiowego celu, brała kiepskie zlecenia, żeby mieć ubezpieczenie zdrowotne. Właśnie wtedy wpadła na pomysł, że będzie sprzedawać na eBayu ubrania vintage. Minęło osiem lat. Dziś Sophia jest szefową i dyrektor kreatywną Nasty Gal. Firma, zajmująca się sprzedażą ubrań online, zatrudnia 350 pracowników i jest warta ponad 240 milionów dolarów. Sophia uważana jest za najwybitniejszego współczesnego sprzedawcę, ma ponad 550 tysięcy klientów na całym świecie i rocznie zarabia 100 milionów dolarów!
Sophia Amoruso to szefowa sklepu internetowego Nasty Gal. W swojej książce zdradza tajemnicę sukcesu internetowego imperium mody, które warte jest 240 milionów dolarów. Uchodzi za najwybitniejszego współczesnego sprzedawcę, ma ponad 550 tys. klientów na całym świecie i rocznie zarabia 100 milionów dolarów! Co ciekawe, 29-latka nigdy wcześniej nie pracowała na etacie, była po prostu dobrze ubraną studentką, która rzuciła szkołę. Teraz portal Business Insider okrzyknął ją najseksowniejszym prezesem świata.
Historia budowania potęgi Nasty Gal, modnego i niezwykle popularnego amerykańskiego sklepu internetowego, który sprzedaje ubrania vintage, jest równie ciekawa, co inspirująca. Tak jak jego szefowa, która od początku wychodzi z bardzo prostego założenia: Moja filozofia to sprzedawanie rzeczy za wyższą cenę, niż je kupiłam.
Nasty Gal nie posiada sklepów stacjonarnych, prawie nie inwestuje w marketing, ale ma za to wielką bazę lojalnych fanów, dzięki aktywności na Facebooku, Twitterze, Pintereście i Instagramie. Liczba fanów firmy na Facebooku sięga prawie 831 tysięcy.