|
Głównym punktem programu była prezentacja udoskonalonego Touarega i wyjątkowo sportowego Golfa R 400. Nową generację Touarega można rozpoznać po dynamicznej stylistyce przodu i tyłu nadwozia oraz nowych kolorach i obręczach kół. SUV Volkswagena, należący do klasy wyższej samochodów, standardowo wyposażony jest w hamulec multikolizyjny, który podczas wypadku zapobiega kolejnym zderzeniom. Wersja V6 TDI posiada reflektory biksenonowe oraz funkcję „żeglowania”, polegającą na odłączeniu silnika TDI od 8-biegowej przekładni automatycznej i wykorzystywaniu energii kinetycznej, co obniża zużycie paliwa. We wnętrzu elegancję podkreślają nowe aplikacje dekoracyjne, kolory skóry, nowe oświetlenie i elementy obsługowe.
Nowy Touareg będzie dostępny w Niemczech od jesieni, w wersji TDI i hybrydowej [1] (TSI i silnik elektryczny).
W Pekinie debiutuje także Golf R 400. Ten dysponujący mocą 400 KM studyjny samochód sportowy jest dziełem Volkswagen R GmbH, firmy specjalizującej się w tworzeniu samochodów sportowych marki Volkswagen.
Golf R 400 jest napędzany silnikiem 2.0 TSI wywodzącym się ze sportów motorowych, dokładniej z serii WRC. Z taką jednostką napędową koncepcyjne auto może pochwalić się osiągami na poziomie wyczynowych samochodów sportowych: od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, prędkość maksymalna 280 km/h.
Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny między 2400 a 6000 obr./min. Automatyczna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, z możliwością alternatywnej obsługi dźwignią zmiany biegów lub przyciskami na kierownicy, przenosi siłę na układ stałego napędu na wszystkie koła 4MOTION.
Nadwozie Golfa R 400 zostało poddane znacznym modyfikacjom, między innymi poszerzone zostały błotniki, które stanowią nowoczesną interpretację legendarnego Rallye Golf G60. Zmiany wprowadzono także w przedniej części nadwozia i zderzaków.
Wiele części wykonanych jest z karbonu o specyficznej strukturze i stanowi wyraźne nawiązanie do samochodów wyścigowych. We wnętrzu wyjątkowy charakter Golfa R400 podkreślają fotele kubełkowe pokryte Alcantarą i skórą Carbon.
[1] Touareg Hybrid: zużycie paliwa, l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim) / 7,9 (w cyklu pozamiejskim) / 8,2 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km (w cyklu mieszanym): 193; klasa efektywności B ***
|