|
Warunkiem jest jednak, aby produkty te charakteryzowały się dobrą jakością i były bezpieczne dla zdrowia. Polski rynek żywności ekologicznej jest obecnie szacowany na ok. 50 milionów Euro. Żywność certyfikowaną kupuje już ok. 7% polskich konsumentów, głównie w specja-listycznych sklepach oraz bezpośrednio u rolników. Powierzchnia polskich upraw eko-logicznych rośnie dynamicznie, jednakże jej udział w całkowitej powierzchni rolnej jest wciąż niski. Jednym z powodów tej sytuacji jest fakt, że – głównie z powodu braku informacji – rolnicy i producenci nie dostrzegali dotychczas korzyści płynących z certyfikacji i oznakowania. Wiedza przetwórców i konsumentów na temat gwarantowanej jakości produktów chronionych logo również pozostawia wiele do życzenia.
Polska posiada doskonałe warunki do produkcji żywności ekologicznej. Zaprezentowanie zalet rolnictwa ekologicznego w sposób atrakcyjny i przystępny dla odbiorców jest kluczem do sukcesu kampanii. Dotarcie z informacją do grup producentów i przetwórców zwiększy szansę na to, że wytwarzanie produktów ekologicznych stanie się satysfakcjonującym źródłem zarobkowania, w pozytywny sposób przyczyni się do rozwoju obszarów wiejskich i jednocześnie pozwoli dotrzeć z wyjątkową żywnością do szerszego grona odbiorców.
Korzyści płynące z produkcji ekologicznej
Dzięki dalszemu rozwojowi rolnictwa ekologicznego wiele gospodarstw zdobędzie nowe rynki zbytu i uzyska nowe źródła utrzymania. Upowszechnienie wiedzy na temat systemu ochrony produktów rolnictwa ekologicznego pozwoli producentom skorzystać z możliwości, jakie stwarza dorobek prawny Wspólnoty, a w szczególności pozwoli im chronić oznakowane wyroby przed nieprawidłowym lub wprowadzającym w błąd znakowaniem.
|