|
|
|
|
|
|
Zastanawiam się, co wpływa na Wasze dobre samopoczucie w pracy? Jak szefowie dbają, byście chętnie i wydajnie pracowały? Od niedawna jestem właścicielką małej firmy, zatrudniam max. 10 pracowników. Chciałabym, aby jak najlepiej im się pracowało i staram się stworzyć im jak najlepsze warunki Zapraszam do dyskusji! Jestem pewna, że podsuniecie mi mnóstwo pomysłów!
|
|
|
|
|
|
|
|
To fajnie, że masz własny interes, a w jakiej branży? Myślę, że grunt to być poprostu ludźkim dla podwładnych! Ja nie pracowałam nigdy dla prywaciarza, ale mój narzeczony już dwa razy to przerabiał i za każdym razem trafiał na takiego co strasznie wrzeszczał na swoich pracowników i wyładowywał na nich swoje niepowodzenia.
|
|
|
|
|
|
|
|
Judyta, ja lubię jak słyszę dobre słowo. Codziennie robię mnóstwo ważnych rzeczy. Kiedyś nie słyszałam nic poza krytyką. Szef zauważał tylko moje błędy. Zmieniłam pracę i teraz jest inaczej. Robię ciekawe rzeczy i jestem za to chwalona. "Zrobiłaś to super, jesteś najlepsza, oby tak dalej, jesteś niezastąpiona, super sprawa". Nie wspomnę też o dziękuję i przepraszam. Myślę, że warto czasem wprowadzić do firmy luźniejsze stosunki, tzn. przejść na "ty". Co nie oznacza, że będziesz się kolegować ze swoimi pracownikami i że nie mają pamiętać o tym, kto jest szefem. Wtedy naprawdę milej się pracuje. _________________ Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę, a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości, gdy prosisz o urlop...
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak jak Telimena piszę -popieram,ale czasem są takie gatunki i co by nie robic to i tak niedogodzisz
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja Ci Judyta proponuje, żebys przede wszystkim była człowiekiem i tak samo traktowała swoich pracowników. WIadomo, że najlepiej będzie, jak będziesz im dobrze płacić, ale oprócz tego jest wiele innych czynników, które sprawiaja, że ludzie lubią swoją pracę. Ja na przykład mam fajnego szefa, który ostatnio zafundował nam mikrofalówkę do pokoju socjalnego, dzięki czemu świetnie się integrujemy jedząc ciepłe obiadki przy wspólnym stole :)Ten gest bardzo pozytywnie wpłynął na atmosferę!
|
|
|
|
|
|
|
|
Myślę, że dobrą atmosferę wprowadza mówienie sobie (wszystkim bez względu na wiek i stanowisko - łącznie z dyrektorem) po imieniu. Oczywiście szacunek i kultura zostaje bez zmian Praktykuje się to w dużych firmach i myślę, że dobrze wpływa na samopoczucie. _________________ Co cię nie zabije, to cię wzmocni.
edytowany: 1 raz | przez amelia | w dniu: 16-08-2007 13:33
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja pracuję w szpitalu.Na moim oddziale panuje bardzo miła atmosfera,pomimo dużej ilości pracujących tu osób.Nie zamieniłabym jej na inną. _________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Najważniejsza jest chyba kontrola szefa nad atmosferą w pracy! Musi mu zalezeć, a pracownicy muszą to widzieć, że mu zależy na tym, by wszyscy byli zadowoleni. Musi eliminować wszelkie plotki czy rozwiazywać konflikty, bo najważniejsza jest dobra komunikacja! No i warto, aby zadbał o przyzwoite warunki pracy, takie podstawowe rzeczy jak: dobre oświetlenie, czystość, cos do picia, chociażby wodę, wygodne siedzenia itp.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi - są bardzo cenne i dały mi dużo do myślenia zastanawiam się poważnie nad przejściem na "Ty", chociaż zatrudniam osoby w różnym wieku i nie wiem, czy zbyt duża różnica nie będzie kłopotem we wprowadzeniu tej "zasady"... Poza tym myślę nad takimi drobnymi gestami co jakiś czas, jak np. pisała babysmama - mikrofalowka, dystrybutor z wodą czy wspólne jedzenie lunchu - ja plus pracownicy... fajne macie pomysły na pewno je wykorzystam! gdybyście coś jeszcze proponowały to piszcie!
|
|
|
|
|
|
|
|
My mówimy sobie na Ty ,a wiek nasz różny jest.Ale nie do szefa. _________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Dziś wypróbowałam chwalenie pracowników i musze Wam powiedzieć, że to działa babysmama - bo mnie to nurtuje od wczoraj:) co miałaś na myśli pisząc o wodzie? przecież woda jest w każdym miejscu pracy, bo inaczej pewnie by to nie przeszło przez sanepid... Pozdrawiam!
|
|