Produkty do pielęgnacji twarzy – żele czy kremy przeciwzmarszczkowe – były zarezerwowane dla kobiet. Jednak minęły już czasy, gdy mężczyznom do pielęgnacji wystarczyła woda, mydło i krem do golenia. Mężczyzna XXI wieku jest coraz bardziej świadomy znaczenia odpowiedniej pielęgnacji skóry i używa co najmniej kilku kosmetyków pielęgnacyjnych, które należą tylko do niego.
Z myślą o Panach, marka Lirene stworzyła nową linię do pielęgnacji twarzy Lirene MEN, na którą składają się kosmetyki nawilżające Energy ON, przeciwstarzeniowe i wygładzające Relax ON, do pielęgnacji skóry wrażliwej łagodzące Cool ON oraz odświeżające Fresh ON.
Wielu panom wydaje się, że skóra to skóra, i skoro na poziomie kolejności występowania poszczególnych jej warstw nie znajdziemy znaczących różnic, to i jej wygląd i funkcje będą u obu płci mniej więcej takie same. Tymczasem naskórek mężczyzny znacznie różni się od kobiecego i grubością, i poziomem nawilżenia oraz natłuszczenia. Skóra mężczyzn jest zdecydowanie grubsza, ma 32 warstwy naskórka, podczas gdy kobieca od 20 do 24. Co więcej, ma odmienny układ włókien kolagenowych, które są ułożone ściślej, bez pustych przestrzeni pomiędzy, więc jest zwarta i mniej rozciągliwa. Jest też lepiej odżywiona, na jej powierzchni znajduje się mniej zakończeń nerwowych, więc słabiej reaguje na niekorzystne czynniki zewnętrzne. Dzięki temu, że jest pokryta zarostem, dociera do niej mniej promieni UV, więc jest bardziej odporna na fotostarzenie. Wśród mnóstwa zalet ma jedną wadę – produkuje więcej wydzieliny łojowej, a rozmieszczone na jej powierzchni gruczoły łojowe są i liczniejsze, i większe. Częściej jest więc skórą tłustą - ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Mężczyźni mają większe problemy z trądzikiem niż kobiety. Walczą z nim dłużej, przechodzą go intensywniej, trudniej się im go pozbyć. Najczęstszą przyczyną męskich kłopotów ze skórą jest jednak golenie. Jak pokazują badania – większość z panów goli się codziennie lub co drugi dzień. Z jednej strony, systematyczne usuwanie zarostu gwarantuje złuszczanie naskórka, co stanowi naturalny rodzaj peelingu. Z drugiej jednak – wpływa na skórę niekorzystnie, gdyż niszczy jej naturalną barierę ochronną. W rezultacie, jest ona nieustannie podrażniona, zaczerwieniona i przesuszona. Nierzadko wrastają w nią włoski, co dodatkowo prowokuje wystąpienie stanów zapalnych. Dlatego pielęgnacja męskiej skóry nie może ograniczać się do używania produktów „do” i „po” goleniu, a musi obejmować także kremy pielęgnacyjne. Najlepiej, by łagodziły podrażnienia i koiły skórę, nawilżały (bo podrażniona skóra jest skórą suchą) i jednocześnie działały przeciwzmarszczkowo. Fakt, że męska skóra starzeje się później, nie oznacza wszakże, że nie starzeje się w ogóle.
Pielęgnacyjny niezbędnik większości mężczyzn sprowadza się do produktów podstawowych: żelu do mycia ciała, szamponu, czasem odżywki, antyperspirantu, wody toaletowej, preparatu do mycia twarzy, balsamu do golenia i dezynfekującego po goleniu oraz kremu do twarzy. Preparaty pielęgnacyjne do twarzy powinny przywracać fizjologiczne funkcje skóry, naprawiać uszkodzenia, niwelować zaczerwienienie, pieczenie i suchość, jednocześnie ściągać pory. Te o działaniu przeciwzmarszczkowym muszą zapobiegać zmianom w tkance łącznej i dawać efekt w postaci ujędrnienia i poprawy napięcia. Każdy męski preparat musi być lekki w konsystencji (dlatego często występują w formie żelu lub emulsji), dobrze i szybko się wchłaniać, nie pozostawiając lepkiej warstwy.
Nowa linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Lirene MEN powstała z myślą o specyficznych wymaganiach mężczyzn i męskiej skóry. Lirene MEN to kosmetyki nawilżające Energy ON, przeciwstarzeniowe i wygładzające Relax ON, do pielęgnacji skóry wrażliwej łagodzące Cool ON oraz odświeżające Fresh ON. W linii Lirene MEN znajdziemy żele do mycia twarzy, żele do golenia i balsamy po goleniu, kremy pielęgnacyjne, a także żele pod prysznic do mycia ciała i włosów. Kosmetyki charakteryzują się skutecznymi recepturami, nowoczesnymi opakowaniami z ciekawą grafiką oraz atrakcyjną ceną.
Produkty Lirene MEN:
Cool ON – Żel do mycia twarzy
Żel do mycia twarzy zastępuje mydło, dogłębnie oczyszczając skórę twarzy. Salicylan sodowy delikatnie złuszcza naskórek, aktywny cynk wykazuje działanie łagodzące, ekstrakt z owoców hiszpańskiej pomarańczy, zawierający m.in. witaminy C, P, A, B1 i B2, działa pobudzająco i antybakteryjnie.
Poj.: 150 ml Rekomendowana cena detaliczna: 16,99 PLN
Cool ON – Żel do golenia
Żel Cool ON zapewnia komfort i łatwość golenia. Produkt dobrze się pieni i rozprowadza. Zawarty w formule wyciąg z rumianku zmiękcza i wygładza skórę, alantoina wykazuje silne działanie kojące, a D- pantenol łagodzi podrażnienia. Kosmetyk szczególnie polecany dla skóry wrażliwej i skłonnej do podrażnień.
Poj.: 200 ml Rekomendowana cena detaliczna: 12,99 PLN
Energy ON – Żel do golenia
Żel Energy ON pielęgnuje skórę podczas golenia. Formuła żelu zawiera sorbitol, który zapewnia odpowiedni poślizg podczas golenia, poprawiającą elastyczność i miękkość naskórka glicerynę, a także nawilżający i łagodzący podrażenienia żel aloe vera.
Poj.: 200 ml Rekomendowana cena detaliczna: 12,99 PLN
Energy ON – Balsam po goleniu
Balsam po goleniu Energy ON kompleksowo pielęgnuje skórę po goleniu. Kosmetyk zawiera olej babassu, który nawilża skórę, kojącą alantoinę oraz łagodzący D - pantenol. Wieloskładnikowy ekstrakt owocowy z borówki czarnej, pomarańczy i cytryny odświeża skórę po goleniu. Balsam ma odpowiednią konsystencją, a uczucie świeżości długo utrzymuje się na skórze.
Poj.: 100 ml Rekomendowana cena detaliczna: 17,99 PLN
Relax ON - Balsam po goleniu
Kosmetyk przeznaczony dla mężczyzn, którzy chcą nawilżyć, wygładzić i złagodzić podrażnioną po goleniu skórę. Balsam zawiera połączenie składników aktywnych aktywnych: alantoiny zmiękczającej skórę, wygładzających witamin E i PP, łagodzącego podrażnienia D-pantenolu, witaminy H utrzymującej prawidłowy stan skóry i gliceryny.
Poj.: 100 ml Rekomendowana cena detaliczna: 17,99 PLN
Cool ON - Balsam po goleniu, cera wrażliwa
Balsam po goleniu Cool ON kompleksowo pielęgnuje skórę wrażliwą dzięki połączeniu składników aktywnych: oleju babassu, który nawilża i zmiękcza skórę, alantoiny wykazującej działanie kojące, łagodzącego podrażnienia D-pantenolu i wieloskładnikowego ekstraktu owocowego z borówki czarnej, pomarańczy i cytryny, który tonizuje i odświeża skórę po goleniu.
Poj.: 100 ml, Rekomendowana cena detaliczna: 18,99 PLN
Energy ON - Lekki odświeżający krem do twarzy
Krem idealny dla mężczyzn, którzy chcą, aby ich skóra była świeża i nawilżona każdego dnia. Dzięki połączeniu składników aktywnych, takich jak naturalny czynnik NMF, który wykazuje bardzo dobre właściwości nawilżające, łagodzący podrażnienia D-pantenol, nawilżająca gliceryna i odświeżający mentol, Lekki odświeżający krem do twarzy Energy ON kompleksowo pielęgnuje skórę twarzy.
Poj.: 50 ml Rekomendowana cena detaliczna: 21,99 PLN
Cool ON - Nawilżający bezzapachowy krem do twarzy, cera wrażliwa
Nawilżający bezzapachowy krem do twarzy Cool ON przeznaczony jest dla mężczyzn, których wrażliwa skóra twarzy wymaga specjalnej ochrony i nawilżenia. Kosmetyk kompleksowo pielęgnuje skórę dzięki formule zawierającej łagodny emolient - wosk z oliwek, który zapewnia odpowiednie nawilżenie i odżywienie skóry. Ekstrakt z lukrecji łagodzi podrażnienia i zaczerwienienia, alantoina wygładza i zmiękcza skórę, a witamina C neutralizuje działanie wolnych rodników.
Poj.: 50 ml Rekomendowana cena detaliczna: 26,99 PLN
Relax ON - Krem do twarzy przeciw starzeniu się skóry
Krem do twarzy przeciw starzeniu się skóry Relax ON przeznaczony jest do pielęgnacji męskiej skóry, która wymaga regeneracji i działania przeciwzmarszczkowego. Formuła kremu zawiera antyrodnikową witaminę E, poprawiający sprężystość skóry kwas hialuronowy oraz proteiny ze słodkich migdałów, które odżywiają i regenerują zmęczoną skórę twarzy.
Poj.: 50 ml Rekomendowana cena detaliczna: 28,99 PLN
Żele pod prysznic Energy ON, Cool ON, Relax ON i Fresh ON
Multifunkcyjne kosmetyki przeznaczone do mycia ciała, twarzy i włosów. Skutecznie oczyszczają i pielęgnują męską skórę podczas kąpieli, zaś funkcjonalne opakowania i świeże, męskie zapachy sprawiają, że żele są wygodne i przyjemne w użyciu.
Poj.: 250 ml Rekomendowana cena detaliczna: 7,99 PLN
Poj.: 400 ml Rekomendowana cena detaliczna: 11,99 PLN
Czy wiesz, że…?
• Skóra mężczyzn jest o 20% grubsza i ma bardziej rozszerzone pory niż skóra kobiet.
• Męska skóra zawiera mniej naturalnych antyoksydantów, jest więc mniej chroniona przed nowotworami.
• Tkanka łączna w skórze mężczyzn jest mocniejsza i ma inny układ włókien kolagenowych. Dlatego mężczyźni nie mają cellulitu, a pierwsze zmarszczki pojawiają się u nich później niż u kobiet.
Męska pielęgnacja na przestrzeni wieków…
• Mocna czarna kreska wokół powiek wykonana mieszaniną popiołu i czarnego ołowiu, oraz policzki muśnięte sproszkowaną ochrą – to elementy wizerunku starożytnych Egipcjan. W Egipcie męski makijaż był sposobem na uchronienie się przed złymi duchami. Obowiązkiem było codzienne nacieranie się olejkami, Egipcjanie niezwykle starannie golili też całe ciało.
• Aleksander Wielki kazał golić się wszystkim żołnierzom swojej wielotysięcznej armii ze względów higienicznych, by zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się chorób. Legenda głosi, ze po bitwie pod Issos wtargnął do namiotu pokonanego króla Persji Dariusza III, zabrał mu skrzynię z cennymi kosmetykami i na oczach żołnierzy rozrzucił jej zawartość na polu bitwy.
• Rzymianie, oprócz codziennych kąpieli, nacierań wonnościami, malowali paznokcie mieszanką sporządzoną z mąki, tłuszczu i krwi owiec, a twarz rozjaśniali kredą. Od 21. roku życia starannie się golili. Gładka twarz stanowiła sygnał przejścia w wiek dojrzały.
• W średniowieczu dbanie o urodę zostało ograniczone do minimum. Do czasu wypraw krzyżowych, które przyniosły modę na krótko przystrzyżoną brodę i wymodelowane wąsiki, mężczyźni nieczęsto się golili.
• Żyjący w XV w. brytyjski król Edward IV z dynastii Yorków, uważany za najprzystojniejszego mężczyznę swoich czasów, bardzo chętnie się malował. Usta pokrywał pomadką, policzki różowił.
• W XVI w. wśród mężczyzn bardzo popularny był roztwór szałwii do bielenia zębów oraz rozjaśnianie cery… arszenikiem. Niestety, ze skutkiem niejednokrotnie śmiertelnym.
• Intensywna pielęgnacja była domeną arystokracji XVII i XVIII-wiecznej Europy. Niezmiernie popularne było pudrowanie twarzy, nakładanie szminki, przyciemnianie brwi, różowienie policzków i naklejanie sztucznych pieprzyków. Powszechnie używane peruki wymagały depilacji czoła i skroni.
• Lata 20. i 30. XX wieku to kolejny renesans męskiego makijażu. Mocno podkreślone oczy i zaróżowione policzki były np. nieodłącznym elementem image’u Rudolfa Valentino.
• Męski makijaż powrócił w latach 70.i 80., szczególnie w wersji scenicznej. Warto wspomnieć choćby makijaż Davida Bowie, Boy George’a czy Freddiego Mercure’go.
• Możemy być pewne, że w XXI w. każdy mężczyzna, na którego skierowane są kamery telewizyjne, ma na twarzy grubą warstwę pudru, a czasem i tusz do rzęs, i szminkę. Stosowanie kremów stało się absolutną normą. Nie dziwi też farbowanie włosów, depilacja, manicure i pedicure oraz wizyty w salonach SPA.