|
Tendencje opracowano dzięki monitorowaniu próśb i sugestii zgłaszanych przez klientów Bell Flavors &Fragrances w ciągu ostatniego roku, informacjom z działów marketingu firm oraz śledzeniu zewnętrznych baz danych. Przedstawione trendy odzwierciedlają „nostalgiczne”pragnienia konsumentów. Chcą oni „wracać” do znajomych, bliskich im smaków.Wpływ na ostateczny kształt listy ma również stały popyt na słodkie smaki napojów i rosnąca popularność kultury śródziemnomorskiej oraz kultur Ameryki Łacińskiej.
Słodycze i nabiał: nostalgia, zdrowie i uroda
Nostalgia: (masło orzechowe, rabarbar, gorąca czekolada)
Nostalgiczne smaki deserów uosabiają poczucie komfortu i bezpieczeństwa – twierdzi firma Bell. Trudna sytuacja ekonomiczna sprawia, że konsumenci pragną stabilności finansowej. Dlatego producenci żywności i napojów wprowadzają na rynek marki, które przypominają stare, dobre i bezpieczne czasy.
Kuchnia śródziemnomorska: (jogurt grecki, miód, cynamon, nasiona kopru włoskiego)
Coraz więcej konsumentów chce kupować zdrowe produkty, a dania kuchni śródziemnomorskiej doskonale wpisują się w ten trend.
Napoje:smaki inspirowane deserami i przyprawami
Desery: (horchata, czyli tradycyjny hiszpański napój chłodzący, bita śmietana, toffi)
W 2012 roku zauważyliśmy pojawienie się na rynku ogromnej liczby słodkich napojów – mówi Bell i dodaje: Rynek napojów przejmuje pewne tendencje z cukiernictwa– nowe smaki napojów oparte są na recepturach ulubionych deserów konsumentów.
Przyprawy: (kardamon, jalapeno –odmiana papryki o bardzo ostrym smaku, chai – indyjska przyprawa o ostrym smaku. Na jej bazie przygotowuje się masala chai, czyli herbatę z m.in.przyprawami, mlekiem i substancjami chłodzącymi. Masala chai jest uważana za narodowy napój Indii)
Pikantne napoje odgrywają kluczową rolę w zróżnicowaniu znanych produktów, które z kolei przyciągają kupujących do tej kategorii – twierdzi Bell. Klienci poszukują również produktów
z mniejszą zawartością soli i cukru. Rośnie zapotrzebowanie na ‘bardziej aromatyczne rozwiązania’ takie jak zioła i przyprawy.
Regionalna kuchnia meksykańska oraz kuchnia Ameryki Łacińskiej (Aji Amarillo – peruwiańska, żółta odmiana chili, sofrito – popularny sos kuchni hiszpańskiej, przyrządzony z pomidorów, cebuli i papryki, mole – sos na bazie kakao)
Ameryka Łacińska kusi smakoszy z całego świata, stając się prawdziwym rajem kulinarnym dla turystów – mówi Bell i dodaje: Konsumenci oczekują smaków o wiele bardziej złożonych niż te, pochodzące z ich tradycyjnej kuchni.
Regionalna kuchnia amerykańska (nowe orleańskie gotowane owoce morza, burbon, kiełbasa andouille)
Zainteresowanie kuchnią regionalną USA będzie najprawdopodobniej rosnąć, podobnie jak zainteresowanie innymi smakami z mniejszych regionów świata. Przemysł spożywczy zwraca się do wewnątrz,dostrzegając bogate dziedzictwo kulinarne Ameryki – komentuje Bell.
Źródło: http://www.foodnavigator-usa.com/Market/Nostalgia-with-a-hint-of-spice-Bell-Flavors-unveils-top-2013-flavor-trends
|