|
Zmodernizowane Audi R8 jeździ na dużych kołach. W wariantach z silnikiem V8, koła montowane seryjnie mają następujące rozmiary: 8,5 J x 18 z przodu i 10,5 J x 18 z tyłu. Opony są w rozmiarze, odpowiednio 235/40 i 285/35. W wariantach z silnikiem V10, Audi montuje koła dziewiętnastocalowe o szerokości 8,5 i 11 cali; opony zastosowano odpowiednio 235/35 i 295/30. Opcjonalnie dostępne są koła o szczególnie atrakcyjnej stylistyce – z wysokim połyskiem, w kolorze tytanu lub (w przypadku Audi R8 V10 plus) w lśniącej czerni.
Stalowe tarcze hamulcowe w tym superszybkim aucie sportowym są wentylowane od środka, mają otwory i połączone są przy pomocy trzpieni z aluminiowymi tarczami nośnymi. Nowe tarcze w stylistyce Wave - ich kontury zewnętrzne mają kształt fali – są lżejsze o około dwa kilogramy w porównaniu z tradycyjnymi tarczami okrągłymi o tych samych wymiarach. Aluminiowe zaciski hamulcowe pracują za pomocą ośmiu tłoków przy każdym z przednich kół, a przy tylnych kołach – za pomocą czterech. W opcji z dziewiętnastocalowymi kołami, Audi montuje na życzenie ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym (element seryjny w Audi R8 V10 plus). Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada jeden tryb sportowy i można go całkowicie dezaktywować.
Audi R8 to samochód sportowy, a jednocześnie praktyczny. Przedni bagażnik ma pojemność 100 l, a w wersji coupé kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 90 l za siedzeniami. Duży rozstaw osi wynoszący 2,65 m sprawia, że auto oferuje dużo przestrzeni. Jego wnętrze oddaje atmosferę sportowego samochodu z luksusowym wyposażeniem. Charakteru wnętrzu nadaje monoposto – duży łuk obiegający kokpit kierowcy. Kierownica ze spłaszczonym od dołu kołem, opcjonalnie może być bardziej wyprofilowana, skórzana i wielofunkcyjna - z nowym emblematem serii R8, który widnieje też na dźwigni zmiany biegów, nakładkach progów, zestawie wskaźników i ekranie startowym komputera pokładowego.
W modelach z silnikiem V8 dostępne są w opcji elektrycznie regulowane sportowe fotele, które w autach z silnikiem V10 należą do wyposażenia seryjnego. Zależnie od wariantu danego modelu, obicia wykonano z Alcantary i skóry lub ze skóry Feinnappa. W przypadku Audi R8 Spyder specjalny pigment ogranicza ich nagrzewanie w wyniku działania promieni słonecznych. Na życzenie, Audi montuje siedzenia kubełkowe z wyraźnie zaakcentowanymi bokami, zapewniającymi zachowanie odpowiedniej pozycji (seryjnie w Audi R8 V10 plus).
Wiele elementów kokpitu ozdobionych jest lśniącymi delikatnie chromowanymi lub polakierowanymi na czarno listwami. Nieznacznie zmieniono też kształt wskazówek zegarów na tablicy rozdzielczej i drążków przy kierownicy. Konsola środkowa i dźwignia hamulca ręcznego są obszyte skórą. Zdobią je delikatne szwy. W modelach z silnikiem V10, obudowę seryjnie montowanego systemu nawigacji plus również pokryto skórą.
W przypadku obić ze skóry Feinnappa stebnowanej w romby, zarówno siedzenia, jaki i drzwi mają w taki sam sposób stebnowane elementy, a dodatkowo Audi R8 Coupé ma również stebnowaną podsufitkę z Alcantary. Klienci, dla których ważna jest indywidualna stylizacja, mogą wybrać kolor elementów skórzanych z palety różnych barw oraz jedną z dwóch opcji wystroju wnętrza: Carbon Sigma (seryjnie w Audi R8 V10 plus) lub lakier fortepianowy. Ponadto, klient dzięki programowi zindywidualizowanej stylizacji Audi exclusive może wybrać jeden z wielu wariantów stylistycznych, wyposażeniowych i pakietów obić skórzanych.
Audi R8 V10 i Audi R8 V10 plus wyposażone są seryjnie w system nawigacji plus i w system muzyczny Bang & Olufsen. Dodatkowe opcje dla wszystkich wariantów R8 to m. in. asystent świateł drogowych, pakiet schowków, różne zestawy walizek, podłączenie do telefonu komórkowego z mikrofonem przypinanym do pasa bezpieczeństwa oraz asystent parkowania z kamerą monitorującą jazdę do tyłu.
Poddane liftingowi Audi R8 pod koniec roku znajdzie się w rękach europejskich klientów.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|