|
Ten interesujący wniosek powstał dzięki badaniu skóry, jakie zrealizowała NIVEA z okazji obchodów swoich setnych urodzin. Przeprowadzono wywiady z przeszło 8 tyś kobiet i mężczyzn na wielu krajach (Niemcy, Francja, Rosja, Brazylia, Chiny, USA, Belgia, Holandia). Celem badania było odkrycie psychologicznych powiązań między charakterem, osobowością, a własnym postrzeganiem rodzaju skóry. Bazując na wynikach badania, NIVEA zdefiniowało pięć różnych „osobowości skóry” takich jak: aktywni „działacze”, analityczni „myśliciele”, ambiwalentni „poszukujący”, emocjonalni „społecznicy”, introwertyczni „moraliści”. Osobowości skóry nie są zależne od płci, wieku, pochodzenia kulturalnego czy szerokości geograficznej. Wyniki badania potwierdzają teorię, że istnieje korelacja między samooceną a postrzeganiem własnej skóry.
NIVEA tworzy produkty, które odpowiadają na różne potrzeby skóry. Jest to możliwe, ponieważ rozumiemy język skóry, przekładając naszą wiedzę na innowacyjne formuły produktów do pielęgnacji skóry. Odkrycie pięciu różnych typów osobowości będzie miało istotny wpływ na rozwój nowych produktów.
|