|
Zachęca ona uczestników ruchu drogowego, szczególnie pieszych i rowerzystów do noszenia kamizelek odblaskowych. Organizatorami akcji są Shell Polska, Komenda Stołeczną Policji Wydział Ruchu Drogowego, Wydziały Ruchu Drogowego Wojewódzkich Komend Policji w Poznaniu i Krakowie, Paul Klacska Polska, Cityboard Media oraz Remo-Car.
Od 4 października, w Poznaniu, Warszawie i Krakowie pojawią się bilbordy informacyjne. Mają one uświadomić uczestnikom ruchu drogowego, w jakim stopniu bycie widocznym na drodze ma wpływ na bezpieczeństwo. Organizatorzy promują używanie kamizelek odblaskowych przez kierowców, motorowerzystów i rowerzystów.
Pierwsza edycja akcji „Bądź widoczny - widocznym lepiej” odbyła się w Poznaniu. Aby zweryfikować zasadność kampanii, przeprowadzono ocenę stanu bezpieczeństwa na drogach woj. Wielkopolskiego w okresie jej trwania tj. od 01.02.2006 do 31.08.2006. Jako punkt odniesienia przyjęto analogiczny okres roku 2005. W wyniku analizy stwierdzono spadek ogólnej liczby zdarzeń drogowych powstałych z winy kierującego o 4,74%. Na ulicach woj. Wielkopolskiego w tym czasie o 5,44% mniej osób zginęło a o 6% mniej zostało rannych.
Poruszanie się ludzi na drodze, szczególnie w nocy i przy niskiej widoczności, jest zawsze niebezpieczne, podobnie jak awaria pojazdu, zmiana koła, ustawianie trójkąta. Na niebezpieczeństwo potrącenia jest również narażony każdy rowerzysta jadący po zmroku bez świateł oraz wyraźnych oznakowań odblaskowych.
|