|
W roku ubiegłym podczas dwóch dni trwania Akcji udało się przebadać łącznie około 2 tysięcy maluchów. W tym roku zgodnie z zapowiedziami Organizatora – miesięcznika Mamo, to ja oraz Partnera Medycznego Akcji – sieci Klinik medycznych LUX MED, liczba dzieci, które skorzystały z bezpłatnej wizyty u wybranego specjalisty wzrosła o 15%.
W tym roku ogólnopolska akcja badań profilaktycznych dla dzieci przebiegała w dniach 23 - 24 września 2006 r. w klinikach medycznych LUX MED, w sześciu miastach Polski: Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Gdańsku i Warszawie. Rodzice dzieci do lat 5, w ciągu dwóch dni mogli zasięgnąć porady jednego z pięciu specjalistów: dietetyka, pediatry, alergologa, neurologa oraz ortopedy.
W porównaniu do roku ubiegłego, podczas tegorocznej akcji nieco mniejsza była liczba rodziców korzystających z porady alergologa, natomiast zdecydowanie więcej rodziców (około 100 więcej w porównaniu z 2005 r.) skorzystało z konsultacji neurologicznej oraz porady lekarza pediatry (ok. 300 dzieci). Największym powodzeniem cieszyli się lekarze ortopedzi, z których konsultacji skorzystało ponad 500 dzieci.
Najwięcej rodziców skorzystało w bezpłatnej konsultacji lekarzy specjalistów w klinikach LUX MED w Poznaniu, Łodzi i Warszawie. Popularność akcji jest efektem zarówno zeszłorocznego sukcesu jak i nagłośnienia wydarzenia przez media, które zaangażowały się w promowanie odpowiedzialności za prawidłowy rozwój i zdrowie najmłodszych członków rodziny. Jest to również efekt wzrostu ogólnej świadomości rodziców w kwestii profilaktyki zdrowotnej ich dzieci. W poszczególnych miastach na miejscu Akcji obecni byli dziennikarze zarówno mediów prasowych, jak i radiowych, telewizyjnych czy internetowych, którzy relacjonowali przebieg Akcji.
Akcja badań profilaktycznych, podobnie jak w 2005 r., miała na celu uświadomienie rodzicom znaczenia profilaktyki zdrowotnej dla rozwoju dziecka oraz zwrócenie uwagi mediów, a dzięki nim całego społeczeństwa, na problem właściwej edukacji zdrowotnej rodziców. W przekonaniu Organizatorów, cel ten został osiągnięty.
Organizator oraz Partner Medyczny Akcji, zachęceni wysoką tegoroczną frekwencją a przede wszystkim świadomi wagi i celu akcji, już zapowiadają kolejną edycję w 2007 roku.
|