|
Ponad 140 000 nowo narodzonych dzieci i 30 000 matek umiera każdego roku z powodu tej choroby, w trakcie pierwszego tygodnia po porodzie. Tym samym radość z narodzin maleństwa w wielu rodzinach zamienia się w rozpacz. Takim tragediom można jednak zapobiec dzięki szczepionce, która podana ciężarnej kobiecie chroni zarówno ją, jak i jej nienarodzone dziecko. Teraz dzięki wspólnej akcji Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 szczepionka” możesz pomóc je uratować. Kupując jedną paczkę pieluszek lub chusteczek Pampers, fundujesz jedną szczepionkę chroniącą życie malucha i jego mamy. Akcja będzie trwała od czerwca do sierpnia 2008. Mieszkając w Polsce, gdzie problem umieralności z powodu tężca został wyeliminowany wiele lat temu dzięki programowi obowiązkowych szczepień, trudno uwierzyć, że ta choroba nadal zabiera życie dzieciom i ich matkom aż w 47 krajach świata.
Po to, by chronić miliony zagrożonych tężcem matek i ich dzieci, Pampers dołączył do UNICEF, by wspólnie z organizacją zbierać środki na zakup szczepionek. W ubiegłych latach akcja UNICEF i Pampers została przeprowadzona w dwudziestu krajach. Do tej pory, dzięki mechanizmowi „1 paczka = 1 szczepionka” marka Pampers przekazała UNICEF fundusze, które pozwoliły na zakup aż 46 milionów szczepionek.
Teraz również polscy rodzice mogą pomóc w walce z tą chorobą. Dzięki partnerstwu UNICEF Polska i Pampers niesienie pomocy jest teraz niezwykle łatwe: kupując w czerwcu, lipcu i sierpniu 2008 pieluszki lub chusteczki Pampers, każdy nabywca dotuje zakup chroniących życie szczepionek - zgodnie z mechanizmem „1 paczka = 1 szczepionka”. Środki zebrane w czasie trwania akcji zostaną przeznaczone na zakup szczepionek, które trafią do najbardziej potrzebujących w krajach objętych programem pomocy UNICEF, np. do Angolii, Kamerunu, Republiki Środkowej Afryki, Wybrzeża Kości Słoniowej, Konga, Etiopii, Gwinei Równikowej, Kenii, Liberii, Madagaskaru, Mali, Mauretanii, Nigerii, Sierra Leone i Tanzanii.
„Ogromnie ważne dla nas jest to, że w naszych działaniach ratowania dzieci przed śmiercią z powodu tężca nie jesteśmy sami. Dzięki wsparciu finansowemu jakiego udziela nam marka Pampers, UNICEF może ratować miliony dzieci i matek na świecie” – mówi Magdalena Hernandez, Dyrektor Wykonawczy UNICEF Polska.
autor: / źódło: / opracowanie:
Unicef
|