|
Mężczyzn przyjmujących tego rodzaju preparaty było nieco ponad 7% - wynika z badania OTC TRACK, prowadzonego przez TNS OBOP.
Tylko 7% mężczyzn przyznaje, iż przyjmowało nutrikosmetyki, czyli preparaty mające na celu poprawę wyglądu skóry, włosów i paznokci. Przy tym ci, którzy stosują te preparaty, robią to raczej incydentalnie - prawie połowa sięgnęła po nie raz lub zaledwie kilka razy w roku. Relatywnie często - raz lub kilka razy dziennie - używa ich 23% badanych. Jak widać ta kategoria produktów nie cieszy się wśród mężczyzn dużym powodzeniem. Panie, w przeciwieństwie do panów, sięgają po preparaty poprawiające wygląd chętnie i dosyć często. Prawie 40% kobiet użyło nutrikosmetyków co najmniej raz w ciągu ostatniego roku. 38% użytkowniczek tych preparatów używa ich stosunkowo często - co najmniej raz dziennie. Kolejne 19% sięga po te środki raz lub kilka razy w tygodniu, a okazjonalnie (raz kilka razy do roku) stosuje je 30% pań.
„Wyniki badania potwierdzają tezę, że w zakresie dbania o wygląd zewnętrzny kobiety wyznaczają trendy, sięgając jako pierwsze po nowe produkty na rynku. Kobiety były prekursorkami używania w sposób bardziej powszechny różnego typu nowinek kosmetycznych. Jak się okazuje, zjawisko to dotyczy nie tylko kosmetyków do pielęgnacji zewnętrznej, ale również kosmetyków o działaniu od wewnątrz, czyli dostępnych bez recepty suplementów diety z kategorii nutrikosmetyków. Mężczyźni uczą się od kobiet używania produktów z nowej na rynku kategorii, ale jak pokazują dotychczasowe badania na ten temat, stanowią bardzo obiecującą grupę docelową.” – komentuje Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Medycznego TNS OBOP.
|