|
W takiej sytuacji zapala się lampka ostrzegawcza w odpowiednim lusterku wstecznym, pozwalając uniknąć sytuacji kolizyjnej. Dzięki temu kierowca ma pełniejszą kontrolę sytuacji drogowej.
Układ wspomagający parkowanie z kamerą – dodatkowe oko z tyłu samochodu
Z myślą o bezpieczeństwie ewentualnych przechodniów oraz w celu ułatwienia kierowcy manewrowania na biegu wstecznym, Volvo Cars wprowadza układ wspomagający parkowanie z kamerą monitorującą sytuację z tyłu samochodu. Jest to zaawansowany technicznie układ, który stanowi nie tylko dodatkowo oko z tyłu samochodu, ale również pokazuje zamierzony tor jazdy przy cofaniu. Obraz sytuacji z tyłu samochodu przekazywany przez szerokokątną kamerę wyświetlany jest na ekranie systemu nawigacyjnego nad zespołem wskaźników. Kąt widzenia dobrany jest tak, aby obejmować maksymalny obszar, jednak bez nadmiernych zniekształceń.
Na ekranie dodatkowo pokazywane są pomocnicze linie, które wskazują miejsce zakończenia aktualnie wykonywanego manewru. Układ tych linii zmienia się w zależności od kąta skrętu kierownicy, pomagając kierowcy dobrać właściwe ustawienie kół. Wspomaganie parkowania z kamerą monitorującą sytuację z tyłu samochodu jest układem całkowicie zintegrowanym z samochodem. Jego debiut rynkowy przewidywany jest na jesieni 2006 roku.
„Volvo XC90 stało się wyznacznikiem standardów bezpieczeństwa w segmencie SUV.” – mówi Ingrid Skogsmo. „Jednak to, że w momencie swego debiutu samochód ten reprezentował tak wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa, nie spowodowało, że osiedliśmy na laurach. Wszystkie wprowadzane zmiany i nowe elementy oceniane są przez nas pod kątem bezpieczeństwa. Dzięki temu XC90 utrzymuje pozycję jednego z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie SUV.”
|