|
Czołowy brytyjski magazyn motoryzacyjny „Evo” ogłosił najnowszą oponę ultra high-performance Goodyeara zwycięzcą wśród dziewięciu porównywanych marek. Goodyear Eagle F1 Asymmetric zajęła w teście najwyższe miejsca zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.
Test przeprowadzono w ośrodku badawczo-rozwojowym Bridgestone i obejmował on pomiary w zakresie trzymania się opony nawierzchni, odporności na aquaplaning oraz drogi hamowania. W badaniu wykorzystano Volkswagena Golfa GTi. Wyniki wykazały, że opona Goodyeara miała najkrótsze czasy okrążeń na mokrej i suchej nawierzchni, zapewniała największą stabilność przy pokonywaniu zakrętów, a także potrzebowała najkrótszego dystansu, aby zahamować na mokrej nawierzchni. Wszyscy kierowcy testowi, reprezentujący magazyn „Evo” ocenili, że opona prowadzi się „czysto” i ze świetnym wyczuciem.
Test wykazał różnice w osiągach nowych opon, które wzięły w nim udział. Na torze do badania jazdy na mokrej nawierzchni, opona Goodyeara uzyskała czas okrążenia o 7,5 sekundy krótszy od opony, która zajęła 9 miejsce. Oznacza to, że na mokrej nawierzchni po mniej niż 10 okrążeniach toru identyczny Golf GTi z oponami o najsłabszych osiągach zostałby o całe okrążenie za autem „podkutym” oponami Goodyeara.
Podobnie było w przypadku nagłego hamowania. Test „Evo” wykazał, że droga hamowania z prędkości 90 km/h w przypadku opon Goodyeara była aż o 12,5 m krótsza niż tej opony, która zajęła ostatnie miejsce. To oznacza dwie i pół długości samochodu.
|