|
„Osiągi opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric są wynikiem jej unikalnej konstrukcji, w której zastosowano innowacyjną technologię ‘Active Cornergrip’, optymalizującą zachowanie opony na zakrętach” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear w Polsce. „Kierowcy oczekują od opon bezpieczeństwa, komfortu oraz wysokich osiągów. Chcą, żeby ich samochody trzymały się drogi jak auta wyścigowe. Nowa opona Eagle F1 Asymmetric spełnia te wysokie wymagania” – dodał Waldemar Jarosz.
Dzięki zastosowaniu technologii ‘Active Cornergrip’, kontakt Eagle F1 Asymmetric z nawierzchnią po stronie wewnętrznej - w przypadku jazdy po łuku - jest większy niż poprzedniej opony Eagle F1 GS-D3. Kiedy samochód pokonuje zakręt, strefa kontaktu opony z nawierzchnią poddawana jest działaniu dużych sił. Wtedy większy nacisk wywierany jest na zewnętrzny bark opony. Z kolei, wewnętrzna część bieżnika jest mniej obciążona. Goodyearowi udało się ograniczyć tendencję do powstawania ekstremalnych sił znoszących na zewnętrz opony. Środek ciężkości jest utrzymywany maksymalnie jak najbliżej środka bieżnika, który zapewnia większą przyczepność po stronie wewnętrznej opony. Testy pokazały, że opona Eagle F1 Asymmetric ma o wiele większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż konkurencyjne opony oraz bardziej równomierny rozkład ciśnienia wzdłuż całego śladu.
Technologia ‘Active Cornergrip’ ma swój udział także w skuteczniejszym odprowadzaniu wody, a to zwiększa możliwości manewrowania na mokrej drodze. Głębokie rowki w centrum bieżnika skutecznie odprowadzają wodę, a kanały po jego wewnętrznej stronie dodatkowo usuwają wodę spod strefy kontaktu z nawierzchnią. Rowki odprowadzające wodę po wewnętrznej stronie opony są wspomagane przez ciśnienie dociskające. Ciśnienie to powoduje, że woda spod opony jest rozpraszana na boki.
|