|
- "Zauważyliśmy zmianę w podejściu osób szukających pracy. W porównaniu z zeszłym rokiem zmniejszyła się ilość aplikacji na jedną ofertę, ale znacząco wzrosła ich jakość. Kandydaci coraz częściej wybierają tylko te oferty, które odpowiadają ich kwalifikacjom, a nie aplikują na wszelkie możliwe stanowiska, które mogą pasować do ich CV. Takie podejście jest też najlepszym rozwiązaniem dla oferujących pracę. Łatwiej bowiem przebiega proces rekrutacji, jeśli kwalifikacje pracownika zgodne są z oczekiwaniami pracodawcy" – dodaje Przemysław Gacek.
W analizie „E-rekrutacja 2006” wykorzystano 1954 życiorysy. Wszystkie pochodziły od kandydatów aplikujących na jedno z dziesięciu stanowisk: dyrektor marketingu, dyrektor oddziału, główny księgowy, inżynier produkcji, menedżer ds. szkoleń, przedstawiciel handlowy, specjalista ds. finansów, specjalista ds. logistyki, specjalista ds. marketingu, webmaster. Ogłoszenia pochodziły z firm z województwa mazowieckiego i były umieszczone na Pracuj.pl przez miesiąc na przełomie lutego i marca.
W ocenie aplikacji konsultanci Pracuj.pl sprawdzali, czy kandydat spełnia wymogi dotyczące: wcześniejszego doświadczenia na podobnym stanowisku, odpowiedniego stażu pracy, właściwego kierunku wykształcenia i wymaganego języka obcego.
W raporcie nie ma informacji na temat kierunków i poziomu wykształcenia – we wszystkich ogłoszeniach wybranych do badania preferowano wykształcenie wyższe i kierunki ekonomiczne i techniczne.
|