|
Coraz częściej na terenie szkoły dochodzi do kradzieży, groźnych pobić, przestępstw, wymuszenia i zastraszenia szczególnie uczniów młodszych klas przez ich starszych rówieśników. Należy uzmysłowić sobie, że nawet bardzo dobra edukacja nie rozwiąże tego problemu, z kolei monitoring może go znacznie ograniczyć.
Zarejestrowane sytuacje mogą być często jedynym dowodem przestępstwa, gdy świadkowie takich zdarzeń nie chcą “zeznawać” w obawie o odrzucenie ich ze strony swoich kolegów, lub w obawie o własne bezpieczeństwo. Monitorując zapewniamy bezpieczeństwo przebywającym osobom, jak również chronimy przed dewastacją obiekty, urządzenia będące własnością szkoły.
Przede wszystkim musimy obserwować wszystkie możliwe wejścia na teren budynku szkoły. Tutaj należy prowadzić taki monitoring, aby możliwa była jednoznaczna identyfikacją osób wchodzących.Taki podgląd zapewnią kamery umieszczone w bliskiej odległości od wejścia lub kamery z wąskokątnymi obiektywami (długie ogniskowe - teleobiektywy), które będą miały w swoim polu widzenia jedynie drzwi wejściowe.
Do monitoringu korytarzy i szatni polecane są kamery SN-VP489DC firmy Sunell z obiektywem o regulowanej ogniskowej. Szczególnie w tych pomieszczeniach, kamery powinny być umieszczone jak najwyżej. Z jednej strony - usytuowanie takie zapewni największą powierzchnię podglądu. Monitorowany będzie przecież tłum ludzi, a zbyt niskie zamocowanie kamer, spowoduje, że monitorowane będą jedynie osoby znajdujące się najbliżej kamery. Z kolei dalsze osoby będą przysłonięte przez poprzedników. Z drugiej strony, montaż taki zapewni bezpieczeństwo kamery. Ze względu na charakter pomieszczenia (korytarz jest zazwyczaj długi, i wąski) należy zastosować większą liczbę kamer. Wówczas, należy tak rozmieszczać kamery, aby każda z nich miała drugą w swoim polu widzenia (np. na dwóch przeciwległych końcach korytarza). Zapewni to możliwość zarejestrowania sprawcy uszkodzenia jednej z kamer.
autor: / źódło: / opracowanie:
Dipol
|