|
Instytucje finansowe podkreślają, że jedną z podstawowych reguł powinno być jak najszybsze poinformowanie ich o naszych problemach finansowych. Ostra konkurencja powoduje, że kłopoty z płynnością klienta rozpatrywane są indywidualnie. W tym przypadku obu stronom powinno zależeć na jak najszybszym powrocie do prawidłowej obsługi kredytu.
- Jeśli bank nabierze podejrzeń, że klient celowo unika kontaktu, trudniej będzie uzyskać jego przychylność i pomoc w przezwyciężeniu trudności – uważa Aleksandra Gontarek, odpowiadająca za rozwój produktów hipotecznych w firmie Goldenegg Niezależni Doradcy Finansowi.
Jeśli jednak szybko rozpoczniemy rozmowy z bankiem, to możemy liczyć na kilka ciekawych propozycji. Na wniosek klienta, w zależności od umowy kredytowej, instytucja jest zazwyczaj skłonna zastosować tzw. działania miękkie:
a) wydłużenie okresu kredytowania - dzięki temu rata ulegnie zmniejszeniu. To dobre rozwiązanie jeśli okres na który kredytobiorca zaciągnął kredyt nie jest dłuższy niż maksymalny okres kredytowania przyjęty w danym banku oraz jeśli pozwala nam na to wiek zadłużonego.
|