|
Pod koniec 2006 roku, na zlecenie firmy Nestlé zostało przeprowadzone badanie segmentacyjne na temat stylu życia polskich matek oraz zmian, jakie w nim nastąpiły po urodzeniu dziecka. Z badań wynika, że współczesne matki można podzielić na sześć grup. Najwięcej z nich, stanowią segmenty: Trendy Mam, Szukających pomocy oraz Wrażliwych na cenę.
W ankiecie wzięła udział także aktorka Olga Borys, mama wówczas 7-miesięcznej Miry. Z badań wynika, że aktorka należy do grupy Trendy Mam. Ten segment to kobiety mieszkające w dużych miastach, mające wysokie dochody. Są one zadowolone i spełnione jako matki, nie są zbyt nadopiekuńcze i mają nowoczesne poglądy na wychowanie, choć nie do końca pewnie czują się w nowej roli. Kobiety te mają pewną wiedzę teoretyczną, bo aktywnie poszukują informacji np. w prasie czy Internecie, ale nie czują się ekspertkami. Potrzebują porad i potwierdzeń specjalistów, że ich dziecko dobrze się rozwija.
Według Trendy Mam żywienie dziecka to podstawa jego rozwoju. Są one zwolenniczkami karmienia piersią, ale kiedy jest to niemożliwe, akceptują karmienie maleństwa mlekiem modyfikowanym, a następnie dość długo produktami gotowymi. Mamy te chętnie testują nowe produkty, niezależnie od ich ceny, byle były to marki firm o międzynarodowej renomie, które myślą o potrzebach ich i dzieci, a także które są polecane przez pediatrów.
|