|
Lepsza organizacja pracy to często najlepszy sposób, by poradzić sobie z gromadzącymi się zaległymi zadaniami, a sobie polepszyć samopoczucie i chęć do pracy. Fakt jest faktem: nawet drobne błędy w organizacji miejsca pracy, mogą mieć istotny wpływ na zmniejszenie efektywności wykonywanych obowiązków. Dlatego warto przeanalizować, jak pracujemy i spróbować wprowadzić w życie kilka prostych zabiegów.
Już południe!
Jeśli wspomniane błędy powtarzają się przy wielu drobnych czynnościach, czas spędzony za biurkiem coraz częściej przecieka przez palce. Można jednak, poprzez dobrą organizację miejsca pracy, pomóc sobie we właściwym wypełnianiu zleconych zadań. Sprzyja temu szeroka gama akcesoriów biurowych, uzupełniająca ofertę producentów mebli. – Dobrze zaprojektowane meble biurowe są nie tylko estetyczne, ale też funkcjonalne, ułatwiają pracę. Dlatego staramy się zwracać uwagę na detale i akcesoria usprawniające biurowe życie – przekonuje Jacek Szczepaniak z Fabryki Mebli Biurowych Mikomax. Ciekawym rozwiązaniem są na przykład specjalne wkładki - piórniki umieszczane w szufladach kontenerów. Dzięki nim długopisy, spinacze, gumki i nożyczki mają swoje stałe miejsce i nie trzeba tracić czasu ich nieustanne poszukiwania. Mimo, że wiele osób chwali sobie wysuwaną szufladę na klawiaturę, okazuje się, że nie jest ona najlepszym rozwiązaniem. Rehabilitanci i specjaliści od ergonomii przestrzegają, że znajduje się zbyt nisko i dlatego korzystanie z niej nie sprzyja zdrowiu kręgosłupa. - Jeśli potrzebujemy więcej miejsca na blacie biurka, zdecydowanie lepszym sposobem na jego wygospodarowanie jest umieszczenie pojemników na akcesoria biurowe na ściankach działowych, wykończonych specjalną listwą zawieszkową - radzi Jacek Szczepaniak. Zgodnie z sugestią projektantów można na nich umieścić nie tylko pojemnik na długopisy, ale również zawieszki na dyskietki i papier, a nawet podstawkę na telefon.
|