|
Tym razem dla celów tego prozdrowotnego projektu udało się pozyskać postać komiksowego herosa Supermana, bohatera ekranizacji wchodzącej na polskie ekrany pod koniec lipca.
„Pij mleko! Będziesz wielki” to najbardziej znana polska kampania społeczna promująca zdrowe nawyki żywieniowe wśród dzieci. Jest prowadzona cyklicznie od 2003 roku i stanowi element programu Marketing dla Przyszłości, stworzonego i realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce, obejmującego długofalowe działania o charakterze społecznym. W tej bezprecedensowej, szeroko zakrojonej akcji społecznej wsparcia bezpłatnie udzielają media, domy mediowe, realizatorzy kampanii oraz oczywiście jej znane „twarze” – autorytety dla dzieci. W tym roku pozyskano do akcji trzech właścicieli praw do postaci Supermana. Percepcja i efekty kampanii badane są na wszystkich jej etapach przez firmę SMG/KRC. Oznacza to, iż skuteczność kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki” poddawana jest profesjonalnej weryfikacji.
W tym roku „twarzą” kampanii jest bohater najnowszego filmu o Supermanie, aktor Brandon Routh. Tym samym Superman dołączył do elitarnego grona - w poprzednich edycjach do picia mleka zachęcali Bogusław Linda, Kayah, Krzysztof Hołowczyc i Jagna Marczułajtis, a w ubiegłym roku jedna z najpopularniejszych baśniowych postaci – ogr Shrek. Superman namawiający do sięgnięcia po szklankę mleka od lipca będzie pojawiał się w reklamach telewizyjnych i kinowych, na billboardach i innych nośnikach reklamy zewnętrznej w większości polskich miast, w reklamach prasowych i internetowych oraz stacjach radiowych. Zaplanowano także narzędzia niestandardowe – reklamy na autobusach w Warszawie i Katowicach. Sukcesem kampanii jest fakt, że jej partnerzy chcą w niej uczestniczyć niezależnie od ewentualnego włączenia się konkurencji. Kampania ma już kilkudziesięciu partnerów medialnych użyczających czasu antenowego i powierzchni reklamowej.
|