|
"Światły Kierowca" jest kampanią społeczną organizowaną pod auspicjami KRBRD, TVP2, PZU, ITS. Akcja ma na celu przekonanie kierowców o konieczności stałego używania świateł mijania podczas jazdy a także wprowadzenie stosownych zmian w przepisach o ruchu drogowym.
Prace nad wprowadzeniem przepisów o obowiązku używania świateł mijania trwają w Ministerstwie Transportu. Przepisy takie obowiązują już w 13 krajach europejskich i są zgodne z zaleceniami Komisji Europejskiej.
W przekonywanie kierowców do używania świateł mijania nie tylko zimą jest zaangażowana Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBRD). Według KRBRD używanie świateł pozwoli na zmniejszenie liczby wypadków o 20%, czyli uratowanie życia setkom osób. Akcję popiera także Instytut Transportu Samochodowego i Policja.
"Włączenie świateł mijania powoduje, że samochód jest od razu lepiej widoczny, co pozwala innym uczestnikom ruchu na lepszą ocenę zarówno odległości jak i szybkości pojazdu. Skutkuje to poprawą bezpieczeństwa na drogach" - mówi Stefan Kuźmiński, Dyrektor Generalny Ssangyong Poland.
Według danych KRBRD aż 85% kierowców podziela ten pogląd, jednak zaledwie 1/4 dobrowolnie włącza światła mijania w okresie od marca do września. To właśnie z myślą o pozostałych Ssangyong przyłączył się do akcji "Światły Kierowca".
"Przekonanie kierowców, nakłonienie ich do zmiany przyzwyczajeń jest warunkiem zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i zmniejszenia liczby kolizji na naszych drogach" - mówi Piotr Poraj - Poleski, redaktor prowadzący programu "Z dwójką bezpieczniej".
|