|
W jaki sposób wyłaniane są Produkty Roku? W styczniu 2007r. TNS OBOP poprosił reprezentatywną grupę 5 000 Polaków o to, by w każdej kategorii wskazali produkt ich zdaniem najbardziej atrakcyjny oraz produkt, z którego byli najbardziej zadowoleni (spośród produktów używanych). Produktami Roku zostały te nowości, które uzyskały najwyższe wskaźniki atrakcyjności i zadowolenia w swoich kategoriach.
To badanie nowości rynkowych prowadzone jest od prawie 20 lat według tej samej, sprawdzonej metody w wielu krajach europejskich, m.in. we Francji, Włoszech, w Hiszpanii, Belgii, Czechach, Wielkiej Brytanii, Portugalii, na Węgrzech oraz w Izraelu. W ciągu najbliższych 2-3 lat Produkt Roku pojawi się w pozostałych krajach europejskich. W ten sposób powstanie globalny europejski panel badawczy liczący ok. 200.000 respondentów.
„Produkt Roku. Wybór Konsumentów” to wielkie, niezależne badanie, w którym „jury” składające się wyłącznie z konsumentów decyduje, które produkty zasługują na wyróżnienie i które z nich dobrze rokują na przyszłość. Producenci przystępując do badania w krajach gdzie Produkt Roku zadomowił się na dobre, zdają sobie sprawę, że jest to program, który może efektywnie stymulować sprzedaż produktów nowych lub innowacyjnych.
|