|
Obecnie zwracają uwagę przed wszystkim na gatunek i jakość mięsa ryby w gotowym produkcie.
Świadomość konsumentów rośnie – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. – Pokazało to wyraźnie przeprowadzone przez nas badanie. Jeszcze do niedawna cena była decydującym kryterium zakupu gotowych produktów rybnych. Dziś plasuje się ona dopiero na 5. pozycji rankingu.
Z badania wynika, że największy odsetek Polaków (55%) zwraca uwagę na gatunek ryby. W kategorii wyznaczników wyboru produktu w czołówce uplasowały się również pozycje takie jak zaufanie do marki (43% badanych) i pochodzenie ryby (38%). Dla konsumentów wybierających spośród gamy gotowych produktów rybnych, ważna jest również jakość mięsa ryby w produkcie – 42% wskazuje, że zamiast mielonego, wybiera całe mięso ryby. Kobiety częściej przy wyborze gotowego dania rybnego kierują się wielkością opakowania i sposobem przygotowania dania. Również dla kobiet bardziej istotne są informacje o składzie produktu, dostępne na opakowaniu, a także rekomendacje innych osób.
Zaufania klienta nie można zdobyć raz na zawsze. Pochodzenie ryby, czytelny skład produktu – to aspekty, na które konsumenci zwracają coraz większą uwagę – zauważa Aleksandra Wysocka. – FRoSTA przykłada do tych kwestii szczególną wagę, co możemy potwierdzić niebieskim certyfikatem MSC na opakowaniach ryb, a także symbolem 100% naturalnego smaku!, gwarantującym, że w naszych produktach konsumenci nie znajdą barwników, aromatów i wzmacniaczy smaku.
Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54% klientów. Jednak już 36% robi zakupy na zapas.
Jeśli chodzi o sposób przyrządzenia ryby, konsumenci stawiają przede wszystkim na smażenie. 63% ankietowanych najczęściej przygotowuje dania na patelni, podkreślając przy tym fakt, że posiłek jest wówczas najsmaczniejszy i chrupiący. Jednocześnie niemal 1/3 konsumentów wskazuje na pieczenie, doceniając je za niską zawartoś tłuszczu w daniu.
Badanie dotyczące gotowych produktów rybnych zostało zrealizowane techniką CAWI, przez iAnswer na zlecenie FRoSTY, w listopadzie 2016 r. W badaniu wzięło udział 600 mieszkańców miast – zarówno kobiety, jak i mężczyźni w wieku 20-55 lat.
|