Bro przyjdzie doświadczyć stalinizmu, działań NKWD i drugiej wojny światowej. Uświadomi sobie stopniowo, kim tak naprawdę są otaczający go ludzie. W poprzedniej książce Sorokina najważniejszym elementem był język. Tym razem autor kładzie nacisk na wydarzenia historyczne. Sorokin w Bro prowadzi grę z takimi klasykami jak Dostojewski i Płatonow, a jednocześnie tworzy osadzoną w realiach opowieść. Alternatywny wariant wydarzeń XX wieku autor sprowadza do chaotycznej krzątaniny maszyn z mięsa, będących częścią ludzkości.
Powieść Sorokina została okrzyknięta w Rosji wydarzeniem roku. Wielu krytyków uważa ją za najlepszą w dotychczasowym dorobku pisarza.
Władimir Sorokin (ur. 1955), pisarz i grafik, jeden z czołowych przedstawicieli radzieckiego, a później rosyjskiego konceptualizmu. Jego książki, pełne artystycznych eksperymentów i swobodnie interpretujące najnowszą historię, przyniosły mu opinię skandalisty, ale i „prawdopodobnie ostatniego z długiej listy wielkich pisarzy rosyjskich”. Jest autorem opowiadań, dramatów, scenariuszy filmowych i powieści, m.in. Kolejka (wyd. pol. 1988), Norma, Tridcataja lubow’ Mariny, Sierdca czetyrioch oraz Gołuboje sało, którą popierająca Władimira Putina organizacja „Idący razem” uznała za pornograficzną i skierowała przeciwko autorowi sprawę do prokuratury. Pierwsza część trylogii, Lód (2002; W.A.B. 2005), znalazła się w finale rosyjskiej nagrody Bookera, była bestsellerem w Rosji oraz na świecie. Bro (2004), kolejny tom, został uznany za najlepszą powieść Sorokina. Ostatnia część 23 000 ukaże się nakładem W.A.B w roku 2007. Najnowsza powieść autora, wydana w Rosji w drugiej połowie 2006 roku, zdobyła błyskawicznie uznanie krytyków literackich i czytelników.