|
Ten dwudrzwiowy samochód to crossover i dlatego nie jest zdany wyłącznie na asfaltowe drogi. Dzięki swej dużej funkcjonalności, doskonale nadaje się do aktywnego, sportowego spędzania wolnego czasu. Jego mocny i efektywny napęd hybrydowy sprawia, że możliwe było zastosowanie w nim nowego typu napędu – e-tron quattro.
„Nasz nowy, koncepcyjny samochód łączy w sobie sex-appeal, wysoce efektywną technikę e-tron-quattro wytwarzającą 300 kW przy zużyciu zaledwie 1,9 l/100 km paliwa oraz pionierskie rozwiązania elektroniczne“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. – „Dzięki temu pojazdowi, rysuje się konkretne spojrzenie w nieodległą przyszłość“.
Audi allroad shooting brake znacznie poszerza stylistyczny język marki Audi. Ten kompaktowy, dwudrzwiowy pojazd studyjny, to połączenie elementów przyszłych modeli sportowych z typową dla Audi koncepcją samochodu allroad i z karoserią typu „shooting brake”. Także koncepcja obsługi w tym samochodzie wskazuje, jak będą wyglądać w przyszłości pojazdy seryjne.
Niczym rzeźba: stylistyka zewnętrzna
Audi allroad shooting brake prezentuje się na drodze niczym atletyczny sportowiec. Gra wyraźnie zarysowanych linii z muskularnie napiętymi powierzchniami, daje w efekcie stylistykę pełną emocji - niczym rzeźba. Karoseria sprawia wrażenie jakby wymodelowano ją z jednej bryły, począwszy od pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, przez wyrazistą linię tornado, aż po ostro zarysowany tył, w którym skupiają się charakterystyczne cechy karoserii allroad i shooting brake. Przy rozstawie osi 2,51 m, długość polakierowanego w kolorze niebieskim Eis pojazdu to 4,20 m, szerokość 1,85 m, a wysokość 1,41 m.
Audi allroad shooting brake to pierwszy samochód marki Audi, w którego stylistyce współgrają ze sobą założenia właściwe dla modeli allroad i e-tron. W wyraziście i plastycznie zarysowanym przodzie, jak w przypadku każdego Audi, dominuje duża, sześciokątna, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe. Osadzono ją w karoserii pod niewielkim kątem. Typowe dla modelu e-tron są z kolei wąskie, pionowe pręty osłony, przypominające żebra chłodzące elektronicznego urządzenia. W dolnej części osłony Singleframe znajduje się emblemat quattro. Płaski, centralny wlot powietrza wyfrezowano w aluminiowej strefie ochronnej podwozia.
Płaskie, podwójne reflektory Audi allroad shooting brake, to klasyczny cytat z języka stylistyki Audi quattro. Reflektory są równocześnie symbolem postępu w stylistyce quattro, którego pierwszym zwiastunem było zaprezentowane we wrześniu 2013 roku na IAA we Frankfurcie nad Menem Audi Sport quattro concept. Reflektory podzielone są klamrami na cztery segmenty. Technika diodowa Matrix LED pozwalająca na sterowanie każdą diodą z osobna, w każdej sytuacji zapewnia doskonałą widoczność, bez oślepiania pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka. Pod reflektorami znajdują się duże wloty powietrza, podzielone na sekcje wąskimi, poprzecznymi prętami.
Gdy spojrzymy na pojazd z boku, to zauważymy, że charakterystyczny przebieg linii podkreśla wrażenie skoncentrowanej energii. Zwisy są krótkie, linia dachu pręży się nisko nad bryłą samochodu. Opada w sposób typowy dla karoserii shooting brake i przechodzi w wydatne słupki C. W lewym słupku znajduje się gniazdo do ładowania, a w prawym – wlew paliwa.
Warstwę zewnętrzną karoserii Audi allroad shooting brake wykonano z kombinacji aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP). Ciemnoszare listwy ochronne to elementy typowe dla modeli allroad. Redukują optycznie wielkość karoserii, wspinając się dynamicznie od przodu pojazdu ku tyłowi. Razem z mocno zarysowanymi wnękami kół, podkreślają offroadowy charakter pojazdu.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|