|
Eleganckie detale są dowodem precyzji, z jaką go zaprojektowano. W kanciastych listwach progowych znajdują się aluminiowe wkładki. Łoża felg dużych kół o lekkiej konstrukcji wykonano z CRP. Ich filigranowa forma z siedmioma ramionami, przypomina nieco felgi stosowane w modelach e-tron. Centralny zamek to kolejna cecha zapewniająca komfort kierowcy tego sportowego, kompaktowego crossovera.
Z tyłu pojazdu, aluminiowa osłona podwozia akcentuje jego szerokość. Jej lekko zarysowane żłobienia są wariacją na temat pojazdów e-tron. Horyzontalne, w logiczny sposób ułożone względem siebie linie, definiują granice klarownych powierzchni i pełnych napięcia brył. Stylistyka tylnych świateł nawiązuje do motywu reflektorów przednich. W obrębie dyfuzora osadzono dwie duże końcówki rur układu wydechowego. Spojler na brzegu dachu to kolejny akcent ozdobny. Trzecie światło stopu, w postaci płaskiego światłowodu, wpisuje się elegancko w stylistykę tyłu pojazdu.
Joy of use: wnętrze i obsługa
Dzięki swej wszechstronności i funkcjonalności, Audi allroad shooting brake nadaje się zwłaszcza dla młodych, aktywnych fizycznie ludzi. Podczas kalifornijskiej zimy, pojazdem tym można na przykład wyruszyć rano z Los Angeles, by pojeździć na desce snowboardowej w górach San Gabriel, a popołudniu wrócić i na plaży Venice Beach puszczać latawce.
Wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób. Z przodu, smukłe sportowe fotele z mocno zarysowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami zapewniają kierowcy i pasażerowi najwygodniejszą z możliwych pozycję ciała. Tapicerowane, specjalne oparcia dla dolnej części nóg, gwarantują wygodę podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Specjalna funkcja Easy Entry ułatwia wsiadanie do tyłu samochodu. Po złożeniu oparcia tylnych siedzeń uzyskuje się płaską powierzchnię bagażnika, w którym można przewozić nawet duże sprzęty sportowe.
Czyste w formie i napięte wnętrze pojazdu demonstracyjnego utrzymane jest w kolorze antracytu i szarej skały. Zastosowane materiały potwierdzają pewną rękę stylistów Audi. Dotyczy to zarówno podsufitki z tkaniny Alcantara, różnego rodzaju skór oraz elementów obsługi i elementów dekoracyjnych z jasnego i ciemnego aluminium, jakie znajdują się na przykład w wylotach nawiewu i w ramionach wielofunkcyjnej kierownicy.
Stylistyka wnętrza Audi allroad shooting brake to bezpośrednia realizacja filozofii lekkiej konstrukcji Audi, sportowej elegancji i czytelnej obsługi. Patrząc z góry na tablicę rozdzielczą, przypomina ona powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe wyloty powietrza przywodzą na myśl silniki lotnicze. Właśnie w nich zamontowano elementy obsługi automatycznej klimatyzacji. W ich osiach znajdują się także regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły nawiewu. Gdy do wylotów zbliżymy dłoń, instrumenty wysuwają się samoczynnie. Światło włącza się przyciskiem, a drzwi otwiera się za pomocą płaskiej klamki.
Konsola środkowa przesuwając się, dopasowuje się do pozycji siedzenia tak, że elementy obsługi znajdują się w zasięgu optymalnym dla kierowcy. Ponadto, możliwe jest jej precyzyjne ustawienie, zależnie od indywidualnych potrzeb. Dzięki temu, elektroniczna dźwignia zmiany biegów automatycznej przekładni e-S tronic (shift-by-wire) i terminal systemu obsługi MMI są zawsze pod ręką, w pozycji idealnie dopasowanej do wzrostu i upodobań kierowcy.
Za pomocą nowo zaprojektowanego terminalu MMI i sportowej kierownicy wielofunkcyjnej, kierowca może intuicyjnie zarządzać prawie wszystkimi funkcjami Audi allroad shooting brake. System obsługi pojazdu daje nowego rodzaju przyjemność – „joy of use“, wynikającą stąd, że struktura systemowego menu przypomina strukturę menu smartfona. Zawiera m.in. funkcję swobodnego wyszukiwania tekstowego. Wszystkie ważne komendy można łatwo wywołać. Przy pomocy odpowiednich gestów wykonywanych na polu dotykowym terminalu MMI, kierowca może na przykład poruszać się po menu list i map oraz je powiększać.
Kokpit koncentruje się głównie na kierowcy. Kierownicę i cyfrową tablicę rozdzielczą umieszczono na jednej osi, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Monitor TFT z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala prezentuje wszystkie ważne informacje w postaci wysokiej rozdzielczości grafik 3D i może pracować w różnych trybach. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się miernik mocy napędu hybrydowego plug-in i prędkościomierz, w trybie „infotainment“ dominują elementy tego typu systemów, np. duża mapa nawigacji, a w trybie sportowym szczególnie uwypuklona zostaje tarcza obrotomierza.
Kolejną pionierską cechą tego koncepcyjnego pojazdu jest Audi phone box, który pozwala na połączenie aparatu komórkowego kierowcy z elektroniką pokładową, a także na doładowanie aparatu z wykorzystaniem indukcji.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|