|
Okazją do wizyty był ogólnopolska konferencja nauczycieli uczących jej metodą. W Polsce jest kilkadziesiąt takich szkół.
Jej studia w dziedzinie językoznawstwa oraz praktyka w roli prywatnego nauczyciela stworzyły podstawy skutecznej, naturalnej metody nauczania niemowląt i dzieci języka angielskiego.
Urodzona i wychowana w Wielkiej Brytanii, Helen Doron uzyskała magisterium z lingwistyki oraz licencjat z języka francuskiego. Pracowała również jako nauczyciel akademicki na Uniwersytecie w Poitiers we Francji, gdzie wykładała język angielski i literaturę angielską.
Jedną z pasji Helen jest rozwój emocjonalny, intelektualny i fizyczny małego dziecka. Bliska przyjaźń z dr Frederickiem Leboyerem (słynnym położnikiem, autorem książki „Narodziny bez przemocy”) zaowocowała na przestrzeni lat szeregiem wizyt i wykładów w szpitalach wielu krajów. Miały one trwały wpływ na warunki oferowane w lokalnych oddziałach położniczych.
Rola matki trojga dzieci i nauczyciela sprawia, że Helen Doron nieustannie poszukuje nowych dróg i dąży do perfekcji - dla siebie, swoich dzieci i całego świata. Lekcje gry na skrzypcach metodą doktora Suzuki, w których uczestniczyła jej córka, sprawiły, że zainteresowała się bliżej podstawami tej metody. Metoda doktora Suzuki, przeznaczona dla małych dzieci, uczy muzyki poprzez codzienne, wielokrotne słuchanie utworów w domu, a podczas zajęć nauczyciel pokazuje jak poszczególne dźwięki i całe utwory zagrać na skrzypcach. Na początku dzieci nie muszą czytać nut. Dr Suzuki określa ten sposób nauczania jako naturalne przyswajanie języka muzyki. Dziecko uczy się nim przemawiać nim nauczy się go czytać. Tak dziecko uczy się języka ojczystego. Metoda Helen Doron Early English oparta jest na tym samym założeniu.
Od 1985, zainspirowana metodą doktora Suzuki, Helen Doron opracowywała własną metodę nauczania języka angielskiego, opartą na naturalnym przyswajaniu języka. Zaczęła prowadzić zajęcia z małymi grupami dzieci, dając im nagrane domowym sposobem kasety z piosenkami, rymowankami i historyjkami. Dzieci słuchały ich dwa razy dziennie w domu - w tle - podczas wykonywania innych czynności. W ten sposób dziecko zyskiwało anglojęzyczne środowisko, pozwalające osłuchać się z językiem – tak jak uczy się języka ojczystego.
|